کد خبر: ۹۵۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸ 15 April 2021

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت گفت: سهامداران پس از ثبت نام در سامانه «سجام» که رایگان است، می‌توانند در مجامع به صورت الکترونیکی شرکت کنند.

 

به گزارش تابناک تبریز به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، حسین فهیمی افزود: در طرح آزادسازی سهام عدالت تا به حال ۵ مرحله را پشت سر گذاشته ایم که شامل «تخصیص دارایی، فروش، تغییر ساختار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی، معامله و پرداخت سود سهام» بود و در حال حاضر وارد مرحله ششم یعنی انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شده ایم که عصاره آزاد سازی سهام عدالت است و در این مرحله با انتخاب اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت مالکیت و سرنوشت به مردم واگذار می‌شود.

 

آمار سهامداران مستقیم و غیرمستقیم

 

فهیمی افزود: در روش مستقیم آزادسازی سهام عدالت، از ۱۹ میلیون نفر حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهام خود را فروخته اند و حتی سود سهام، سهامدارانی که سهام عدالت را به فروش نرساندند را پرداخت کردیم و ۳۰ میلیون نفر نیز در روش غیر مستقیم سهام عدالت باقی ماندند که این سهامداران با انتخاب مدیران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی دارایی‌ها خود را مدیریت می‌کنند.

 

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت تصریح کرد: از حالا به بعد شرکت‌های سرمایه گذاری در ایران وارد رقابت خواهند شد چرا که این شرکت‌ها در مجموع بالغ بر ۳۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی سهام عدالت را دارند که ظرفیت بزرگی را نشان می‌دهد و این مدیران هستند که با تصمیم‌ها و عملکردهای خود نشان می‌دهند که چه آینده‌ای را برای شرکت رقم می‌زنند.

 

دعوت از مردم

 

وی در ادامه گفت: دعوت می‌کنیم تا مردم با مشارکت در انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت نسبت به تعیین آینده سرمایه گذاری‌های خود اقدام کنند.

 

مهلت ثبت نام متقاضیان

 

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت درباره مهلت ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی نیز گفت: تا ۲۸ فرودین ماه این فرصت وجود دارد تا افراد نسبت به ثبت نام در سامانه «ستان» برای عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اقدام کنند و سپس تأیید صلاحت‌ها انجام می‌شود و بعد از آن افراد نهایی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام می‌شود.

 

برگزاری الکترونیکی مجامع

 

فهمیی درباره نحوه شرکت در مجامع انتخاب اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی اعلام کرد: سهامداران به صورت الکترونیک در مجامع شرکت می‌کنند که پس از ثبت نام در سامانه «سجام» که امکان ثبت نام رایگان نیز فراهم شده می‌توانند در مجمع به صورت الکترونیکی شرکت کنند تا در مجموع ۱۶۰ عضو هیأت مدیره برای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت انتخاب کنند.

 

وی در پایان گفت: در همه استان‌ها به جز استان‌های تهران و البرز به حد نصاب ثبت نام در سامانه «سجام» رسیده‌ایم و تقاضا می‌کنیم که مشمولین سهام عدالت در این دو استان نیز نسبت به ثبت نام اقدامات لازم را انجام دهند تا فرایندهای بعدی نیز آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار