معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت: آزادگان سرافراز از خیل انسان‌ها و نسل پاکی بودند که عاشقانه و عارفانه در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کرده و از جان خود برای حفظ انقلاب حسینی و اعتلای ایران اسلامی گذشته و راه و رسم مردانگی و مقاومت را پا بر جا کردند.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸ 17 August 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «حسین خوش‌اقبال» روز سه‌شنبه در پیامی سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به خاک میهن اسلامی را گرامی داشت و افزود: " آزدگان سرافراز میهن اسلامی با صبر انقلابی و ظفرمند خود، اسیر اسارتگاه های جسمی و روحی دشمن بعثی نشدند بلکه فراتر از آن در سخت ترین شرایط نیز پیام رسان اندیشه انقلابی و متاسی از مکتب حسینی انقلاب اسلامی ایران به دنیا بودند.

۲۶ مرداد ماه یاد آور روزی است که خاک پاک کرمانشاه بوسه گاه نخستین آزادگان سرافراز شد و سجده شکر خود را در این خاک متبرک به خون شهدای والامقام بجا آوردند.

درود خدا بر شهیدان و رحمت خدا بر آزادگانی که مردانه شیرین ترین روزهای عمر و جوانی خود را در اسارتگاههای شکنجه آور گذراندند و اگر چه جسمشان در اسارت صدامیان بود اما روحشان منادی اعتقاد بلندشان بود و قصه دیگری در کتاب آزادگی نوشتند.

اجرتان با بزرگ آزاده قیام عاشورا حضرت زینب کبری (س) که خط سرخ حسینی و مکتب زینبی را زنده نگه داشتید. "

در هشت سال دفاع مقدس حدود ۴۳ هزار نفر  ار رزمندگان ایران به اسارت دشمن درآمدند که از ۶ ماه تا بیش  از ۱۰ سال دوران اسارت خود را در زندان های رژیم بعثی عراق سپری کردند و از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ آزاده کرمانشاهی بودند.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار