کد خبر: ۱۱۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳ 17 October 2015

کنگره بین المللی تاریخ اقتصادی تبریز در دانشگاه تبریز برگزار می شود

کنگره بین المللی تاریخ اقتصادی تبریزاردیبهشت ماه سال آینده در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

به گزارش رییس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز، با بیان اینکه اساتید، محققان و علاقمندان به شرکت در این کنگره تا 15 آبان ماه 1394 برابر با ششم نوامبر 2015 فرصت دارند چکیده مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره، بررسی روند تاریخی جریانات اقتصادی تاثیرگذار بر موقعیت اقتصادی شهر تبریز در گذشته، حال و چشم انداز آتی است و همچنین ارایه راهکارهای مناسب جهت ارتقای جایگاه اقتصادی شهر تبریز و ایفای نقش ارزنده آن در تحولات اقتصادی بین المللی، کشوری و منطقه ای است.

دکتر حسین فخر در ادامه تاریخ، اقتصاد و توسعه (مطالعه تاریخ اقتصادی تبریز و نقش آن در توسعه کشور)، تاریخ اخلاق و فرهنگ اقتصادی تبریز (فرهنگ کار، سخت کوشی، پس انداز، میانه روی)، تاریخ اقتصاد تجاری، کشاورزی و صنعتی تبریز و تاریخ نهادها و موسسات و اقشار و طبقات اقتصادی تبریز از جمله محورهای اصلی این کنگره اعلام کرد و یادآور شد: نقش زنان در تاریخ اقتصادی تبریز، نقش ایلات و عشایر در تاریخ اقتصادی تبریز، نقش طبقه متوسط شهری در تاریخ اقتصادی تبریز و تبیین اسناد تاریخی اقتصادی مرتبط با محورهای کنگره از دیگر موضوعات ویژه این کنگره است.

دبیر کنگره بین المللی تاریخ اقتصادی تبریز اضافه کرد: تمامی مقالات واصله پس از طی فرایند داوری و تایید اعتبار علمی توسط اعضای کمیته علمی در یک یا چند بخش از زیر مجموعه های کنگره (یعنی خلاصه مقالات، مجموعه مقالات، مجلات علمی پژوهشی دانشگاه) منتشر خواهد شد.

دکتر فخر در خاتمه خاطر نشان کرد: مقالات دارای اعتبار علمی در ویژه نامه‌ مجله علمی پژوهشی تاریخ نامه ایران بعد از اسلام به چاپ خواهد رسید.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی http://eht2015.tabrizu.ac.ir/fa/Index.html مراجعه نمایند.



از سوی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت؛

تقدیر از معاون دانشجویی دانشگاه تبریز به خاطر عملکرد موثر در حوزه رفاه دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال لوح تقدیری از دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز و دبیر منطقه دو دانشگاه های کشور به خاطر عملکرد موثر و پرتحرک در حوزه رفاه دانشجویی و هماهنگی مناسب دانشگاه های منطقه با سیاست های مرکز قدردانی کرد.

در قسمتی از این لوح آمده است؛ بطور یقین بزرگترین پاداش های مادی و معنوی زندگی متعلق به کسانی است که برای رسیدن به خواسته های الهی شان هرگز از تلاش باز نمی ایستند. انسان های کوشایی که به مدد الهی و با سینه ای ستبر و اراده ای پولادین قدم در جاده سنگلاخ امور سخت و غیر ممکن می نهند و مسیر روشن و هموار فردا را به دیگران هدیه می دهند.

همین گزارش حاکیست؛ معاونت دانشجویی دانشگاهها با هماهنگی صندوق رفاه، تسهیلات متنوعی به دانشجویان ارائه می کند که بر همین اساس، در طول سال تحصیلی گذشته ،در قالب 12 فقره انواع وام، از جمله ؛ وام تحصیلی به تعداد 5160، وام ضروری به تعداد 605، وام ودیعه مسکن به تعداد 141، وام ازدواج به تعداد195 و بیمه حوادث دانشجویی به تعداد 14714، مبلغی بالغ بر 514 میلیارد ریال به دانشجویان دانشگاه تبریز اعطاء شده است.

لازم به ذکر است؛ در نیم سال اول تعداد 4256 مورد و در نیم سال دوم 3780 مورد به تفکیک انواع وام شهریه، تحصیلی، ضروری، ودیعه مسکن، کتب تخصصی، ازدواج، حج عمره و تعداد 14714 مورد بیمه حوادث دانشجویی در طی دو نیم سال به دانشجویان ارائه شده است.

یادآور می شود؛ دانشگاه تبریز به عنوان دبیرخانه دانشگاه های منطقه دو کشور شامل دانشگاه های تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، هنر اسلامی تبریز، ارومیه، اردبیل، زنجان، بناب و مراغه بوده و دبیری آن بر عهده دکتر حسین امامعلی پور، معاون دانشجویی دانشگاه تبریز است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار