آیت الله مجتهد شبستری در دیدرا مسؤولان فرودگاه تبریز:
به گزارش تابناک تبریز؛ حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جمع مسؤولان فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، با اشاره به حادثه منا، این حادثه را تأسف بار دانست و اظهار داشت: انتظار داریم کشورهای متضرر اسلامی اقدامی در برابر بی کفایتی آل‌سعود انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 01 November 2015

ایشان با اشاره به ارزش خدمات اجتماعی در دین اسلام، ابراز داشتند: خداوند متعال خدمت گذار بر مردم را طبق روایات دینی ارج می نهد، خدمات اجتماعی در دین اسلام در برخی متون به صورت عام وارد شده است و هر خدمتی مورد تمجید و پاداش الهی قرار خواهد گرفت.
عضو خبرگان رهبری، ادامه دادند: شرایط انتظار و استراحت در فرودگاه برای مسافران هواپیمائی از خدماتی است که می تواند در فرودگاه مورد توجه باشد، احساس آرامش مردم و خوش برخوردی در فرودگاه می تواند ره آورد مسؤولان فرودگاه های کشور باشد، برخوردهای مطلوب در فرودگاه های کشور نشان از فرهنگ کشور است.
ایشان با اشاره به رفتار نامعقول مسؤولان فرودگاه عربستان و برخورد نامناسب با حجاج خانه الهی، تصریح کردند: این برخوردها که دور از ادب و انسانیت است سبب آزردگی حجاج خانه الهی در حج شده است و بارها این گلایه ها از برخوردهای مسؤولان فرودگاه عربستان شنیده شده است.
امام جمعه تبریز مسائل فرهنگی در فرودگاه ها را مورد تأکید قرار داد و افزودند: انتظار است زنان در فرودگاه با وقار و حجاب اسلامی دیده شوند، بد حجابی و ناهنجاری های نامناسب درمیان مسافران و به ویژه مهماندار ها سبب ننگ جامعه اسلامی خواهد بود.
ایشان رعایت فرهنگ و شؤون اسلامی را وظیفه مسؤولان فرودگاه دانست و ابراز داشتند: برخوردهای نامناسب با مسافران، بد حجابی در میان کارکنان فرودگاه و مسافران مطلوب نیست و هیچ بهانه‌ای نمی تواند این مسأله توجیه کند.

ایشان این حادثه را نشان از بی کفایتی آل‌سعود دانست و ادامه دادند: در اربعین حسینی با حضور بیست میلیون زائر شاهد اتفاقی نبوده ایم، بنابراین این نشان از بی مسؤولیتی آل‌سعود است، این رژیم سفاک و خون ریز بعد از این حادثه به بیان سخنانی نامعقول پرداخت که امیدواریم بعد از اقدامات کمیته حقیقت یاب مورد محاکمه قرار گیرند.
آیت الله شبستری، تصریح کردند: امیدواریم در نظام مردم سالار دینی شؤونات مختلف این نظام در تمام نهادها و بخش ها مورد رعایت قرار گیرد، ایجاد رفاه برای مسافران در سالن های مختلف و برای موارد گوناگون قابل تمجید و تقدیر است.
ایشان تأخیر در پرواز ها را مورد انتقاد قرار داد و افزودند: این تأخیرها باید با اطلاع مسافران باشد، این اقدام سبب بدبینی مردم به نظام اسلامی خواهد شد، امید است فرهنگ لازم در این خصوص در میان فرودگاه های کشور رعایت شود، از کشور های اسلامی این نوع مسائل قابل انتظار نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار