استاندار در جلسه شورای روابط خارجی استان:
وی با اشاره به جذب هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های زیربنایی استان، خاطرنشان کرد: جزو اولین استان‌هایی هستیم که روابط خارجی خود را عملیاتی کرده‌ایم و از این نظر یک قدم جلوتر از دیگران هستیم.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 05 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به سیاست تعامل‌محور دولت تدبیر و امید و شرایط جدید کشور در عرصه بین‌الملل، اظهار داشت: ما در چارچوب سیاست‌های کلان دولت حرکت می‌کنیم و بنا داریم بخشی از ماموریت دولت در دوران پس از تحریم‌ها را بر عهده بگیریم.
وی افزود: با ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد مطمئنا این ماموریت را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

دکتر جبارزاده با تاکید بر تثبیت جایگاه استان در عرصه روابط بین‌الملل، گفت: آذربایجان شرقی به دلیل پیوندهای فرهنگی با کشورهای همسایه باید محور ارتباط جمهوری اسلامی ایران با این کشورها باشد و دولت نیز این موضوع را قبول دارد.

وی با اشاره به جذب هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های زیربنایی استان، خاطرنشان کرد: جزو اولین استان‌هایی هستیم که روابط خارجی خود را عملیاتی کرده‌ایم و از این نظر یک قدم جلوتر از دیگران هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مخالف سفر خارجی مسوولان استان نیستم، اما این سفرها باید در راستای توسعه استان باشد، افزود: تفاهم‌نامه‌هایی که در سفرهای خارجی امضا می‌شود باید قبلا بررسی و تصویب شده و امکان عملیاتی شدن داشته باشند، در غیر این صورت هیچ هیاتی که به خارج از کشور سفر می‌کند نباید تفاهم‌نامه امضا کند.

وی با تاکید بر این که تبادل هیات‌های اقتصادی باید به صورت هدفمند و بر اساس نیازها و ظرفیت‌های استان باشد، افزود: دستگاه‌های مسوول باید مرکزی را ایجاد کنند که بتوانیم تمام پتانسیل‌های استان را در این مرکز معرفی کنیم.

دکتر جبارزاده تصریح کرد: سند تدبیر توسعه استان بسته جامع و کاملی از ظرفیت‌ها و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان است که در معرفی ظرفیت‌های استان باید از آن استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به سفر هیات سیاسی و اقتصادی استان به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: بعد از این سفر علاقه و رغبت تجار و صاحبان صنایع استان به توسعه مناسبات اقتصادی با این کشور افزایش یافته و باید از این فرصت استفاده کنیم.

وی با اشاره به احتمال برگزاری کمیسیون مشترک بازرگانی ایران و آذربایجان در تبریز، بر آمادگی همه دستگاه‌های مسوول در این زمینه تاکید کرد.

دکتر جبارزاده همچنین با اشاره به توافق‌های صورت گرفته با مقامات جمهوری آذربایجان از جمله امکان حضور پزشکان تبریزی در آن کشور، ایجاد بازار تبریز در باکو، برقراری ارتباط بین دانشگاه‌های تبریز و جمهوری آذربایجان، برگزاری هفته فرهنگی تبریز در باکو و گنجه و راه‌اندازی تورهای گردشگری، بر پیگیری این موارد از سوی دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و دبیر شورای سیاست‌گذاری روابط خارجی استان نیز در این جلسه هدف از تشکیل این شورا را پرهیز از پراکنده‌کاری و اتخاذ سیاست واحد در مسایل بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در جلسات مختلف این شورا در خصوص چگونگی مواجهه با شرایط جدید کشور بعد از اجرای توافق هسته‌ای بحث و تبادل نظر شده است.

سعید شبستری با اشاره به اتفاق نظر مسوولان استان مبنی بر ایجاد مرکز دایمی معرفی ظرفیت‌های استان، گفت: اصل این کار بر عهده بخش خصوصی است و ما به عنوان مسوولان دولت وظیفه بسترسازی و تسهیل فعالیت بخش خصوصی را داریم.

حسینی، دبیر ستاد سرمایه‌گذاری استان نیز از تدوین فیلم و کتاب معرفی توانمندی‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تدوین تقویم سالانه اعزام و پذیرش هیات‌ها و مشخص کردن کشورهای هدف استان در دستور کار ستاد سرمایه‌گذاری است.

مدیران دستگاه‌های مسوول نیز در این جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل بین‌المللی و روابط خارجی استان بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
اگر سیاست واحد در خصوص مسائل بین المللی نباشد نمیتوان نتیجه مطلوبی بگیریم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۵
جناب استاندار شما خود انسان متخصصی در حوزه سلامت هستیذ پس لطفا بحث گردشگری سلامت را در استان جدی بگیرید و با مدیریت ضعیف دانشگاه علوم پزشکی تبریز که چون سایر عرصه ها این عرصه را هم کور کرده است برخورد نمایید...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار