معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه آیت الله مجتهد شبستری و دکتر جبارزاده، سخنرانان اصلی مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت و ترتیل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خواهند بود می گوید: متسابقین و هیات داوران این دوره از مسابقات، از روند اجرایی مسابقات راضی هستند.
کد خبر: ۱۳۲۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸ 20 November 2015

به گزارش تابناک تبریز،حجت الاسلام وحدت مشهوری در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت و ترتیل قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی و دومین دوره مسابقات قرآنی استانی اداره کل ورزش و جوانان استان در گفتگو با خبرنگارانگفت: مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات قبل از ظهر30 آبان ماه با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، و همچنین دکتر جبارزادهاستاندار آذربایجان شرقی، برگزار می شود.

وی ادامه داد: نظرسنجی های انجام شده از هیات داوران و متسابقین حاکی از این بهبود روند اجرایی این دوره از مسابقات نسبت به مسابقات قرآنی سال های گذشته است.

وی عنوان کرد: یکی از مهم ترین اقداماتی که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شد، برگزاری کلاس های الزامی قبل از آغاز مسابقات در راستای آمادگی هر چه بیشتر متسابقین برای حضور در مسابقه مورد نظر بود.

به گفته مشهوری، توجه به این مهم باعث پیشرفت سطح علمی متسابقین شد که این امر در روند اجرای مسابقات نیز به خوبی احساس می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به طراحی نرم افزار آندروید این دوره از مسابقات به همت روابط عمومی اداره کل خاطر نشان کرد: طراحی این نرم افزار موجب اظهار رضایت اکثر متسابقین و داوران شده است که از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار می توان به ارائه اخبار این دوره از مسابقات به صورت آنلاین و اطلاعات و سوابق شرکت متسابقین به تفکیک شهرستانی و سوابق آن ها اشاره کرد.

مشهوری ادامه داد: اعلام نتایج در روی سن از دیگر ابتکارات انجام شده در این دوره از مسابقات بود که بعد از اتمام بخش متسابق مورد نظر، رتبه مشخص می شد که این امر باعث ایجاد یک حس و شور رقابت در بین متسابقین شده بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتایج سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چه زمانی اعلام می شود گفت: نتایج نهایی نشده است و چون امکان اعتراض برای هر فردی محفوظ است به همین خاطر نتایج اصلی را به صورت رسمی در مراسم اختتامیه اعلام می کنیم.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از وجوه تفاوت این دوره از مسابقات نسبت به مسابقات سال های گدشته این بود که 10 روز مانده به آغاز برگزاری مسابقه، اطلاع رسانی به متسابقین را در قالب پیامک های ارسالی و تماس آغاز کردیم که این امر باعث شده است تعداد غایبین در مقایسه با سال های قبل کاهش یابد.

مشهوری اظهار کرد: نفرات برتر هم از طریق نرم افزار آندروید و هم از طریق سایت اداره کل، اعلام می شود.

به گفته وی، محل اسکان متسابقین ازشرایطخوبی برخوردار بود. متاسفانه در سال های گذشته آن چنان که باید و شاید به این امر توجهی نمی شده است که در اکثر موارد باعث نارضایتی و دلخوری متسابقین می شده است.

مشهوری ادامه داد: ما به این وضع راضی نیستم و برآورد ما نسبت به مسابقه بسیار فراتر از وضعیت فعلی بود .امیدواریم هر سال نسبت به سال قبل از آن پیشرفت های زیادی را کسب کرده و با کمترین نقص و اشتباه برنامه های خود را پیش ببریم.

وی اظهار کرد: برای متسابقینی که حایز رتبه های برتر امسال می شوند کلاس هایی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای آن ها برگزار می شود تا بیش از پیش برای حضور و درخشش در مسابقات کشوری آماده تر شوند./ایسنا


برچسب ها: قرآن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار