در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر مطرح شد؛
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توجه بیشتر و ارتقای خدمات در حوزه گردشگری گفت: بسته بودن مساجد در شهرهای استان تاثیر منفی در جذب گردشگر دارد.
کد خبر: ۱۴۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 14 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،محمد صادق پورمهدی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به جایگاه فرهنگی مذهبی شهر تبریز و سایر شهرهای استان گفت: با توجه به این که بیشتر گردشگران خارجی هم از کشورهای اسلامی هستند، ضرورت باز بودن مساجد در طول شبانه روز بیشتر احساس می شود.

وی بر ضرورت همکاری هیات امنای مساجد تاکید کرد و گفت: در صورت همکاری نکردن هیات امنای مساجد نسبت به تغییر اعضای این هیات ها اقدام خواهد شد.

پورمهدی با تاکید بر ضرورت نظافت و تجهیز سرویس های بهداشتی مساجد گفت: با توجه به افزایش تمایل ورود گردشگران خارجی به استان افزایش ظرفیت مراکز اقامتی ضروری است.

وی گفت: با مدیریت سفر گردشگران خارجی می توانیم از ظرفیت مراکز اقامتی سایر شهرهای استان هم برای اقامت گردشگران استفاده کنیم.

پورمهدی با توجه به نقش راننده های تاکسی در راهنمایی مسافران و گردشگران خارجی، آشنایی راننده های تاکسی ها را با زبان های خارجی ضروری دانست.
وی از مرمت و تغییر کاربری خانه های قدیمی توسط بخش خصوصی در راستای جذب گردشگر استقبال کرد و گفت: دستگاه های مربوطه در این خصوص همکاری خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم در این نشست با ارائه گزارشی از سفرهای تابستانی گفت: 250 هزار گردشگر خارجی در تابستان گذشته وارد استان شدند.

فرزین حق پرست از ثبت یک ملیون اقامت در استان در همین مدت خبرداد و گفت: به صورت میانگین 75 درصد ظرفیت مراکز اقامتی استان پر بود.

وی از افزایش 250 تخت به ظرفیت اقامتی استان خبرداد و گفت: پنج مرکز اقامتی استانداردسازی شده و 17 مرکز هم در حال استاندارد سازی است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، جشنواره های متنوع و دوره های محتلف آموزشی برای فعالان بخش گردشگری، از بسته بودن بازار تبریز در روزهای تعطیل، باز نبودن مساجد در طول شبانه روز و نقص تابلوهای اطلاع رسانی شهری و جاده ای انتقاد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار