آیت‌الله محسن مجتهدشبستری:
به گزارش تابناک تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار اساتید حوزه و دانشگاه تبریز به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمن می‌خواهد دو قطبی بودن را در جامعه و مخصوصاً بین جامعه و دانشگاه ایجاد کند، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا دشمن به هدف خود دست پیدا نکند.
کد خبر: ۱۴۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 20 December 2015
به گزارش تابناک تبریزنماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این آیین با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب تحولات و کارهای بزرگی از سوی دو نهاد یعنی حوزه و دانشگاه در کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: این دو مرکز از جمله نهادهای تاثیرگذار رشد و شکوفایی همه جانبه کشوربه حساب می آیند و از این رو، با وحدت و برادری در سالی که مقام معظم رهبری این سال را «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نامگذاری کردند، باید همدوش هم برای خدمت به انقلاب و کشور حرکت نمایید.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، در ادامه با اشاره به دغدغه ها و دل نگرانی این دو نهاد تاثیرگذار در جامعه افزود: حوزویان و دانشگاهیان مشترکا دغدغه پیشرفت علم، فرهنگ، اقتصاد و ... دارند، و بدینسان می خواهند کشور در عرصه های مختلف به رشد و تعالی برسد، اگر چه دشمن با ترفندهای مختلف در پی شکست این امر است که باید مراقب توطئه آنان بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام یافته در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه اضافه کرد: با توجه به اقدامات و کارهای خوب و موثری که از سوی دانشگاهیان و حوزویان در سال های اخیر صورت گرفته، وحدت و برادری در بین این دو قشر حاکم است ولی برای رسیدن به مرحله ایده آل باید بیش از اینها تلاش شود.

امام جمعه تبریز در خاتمه یادآور شد: بهترین لحظات زندگی خویش را در کنار، هم فکری و هم اندیشی با دانشگاهیان و حوزویان سپری نموده است و از متولیان این دیدار قدردانی نمود.

رییس دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن ارایه گزارشی از وضعیت دانشگاه، با تاکید بر اینکه شهید آیت الله مفتح، نماد وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: این روزها دشمن با ترفندها و ابزار های مختلف می خواهد، در بحث علم و دین فاصله ایجاد کند، اما باید مراقب باشیم که علم و ایمان دو بال پرواز به سوی موفقیت است.

دکتر محمدرضا پور محمدی در ادامه با بیان اینکه قدم های خوب و محکمی در هر دو نهاد در سال های اخیر برداشته شده است ولی به نظر می آید، کافی نباشد، یادآور شد: با گفت و گو، هم اندیشی، همفکری و اجرای برنامه های مشترک می توان در افق های جدید و مسائل روز جامعه همفکری و ارائه راهکار نمود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم، با تاکید بر اینکه وحدت این دو قشر در کشورمان آثار و برکات زیادی داشته است، گفت: رویداد انقلاب، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران نیز به خاطر وحدت، پیوستگی و تفاهم مشترک حوزویان و دانشگاهیان به دست آمده و امروزه اگر کشور در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی به دستاوردی رسیده است به دلیل زحمات و تلاش این دو قشر فرهیخته جامعه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری، افزود: برای ساخت تمدن نوین اسلامی که در افق آینده نظام است، به یقین این دو نهاد نقش تعیین کننده ای خواهد داشت.

به گفته وی، در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، در بحث نظری و معرفتی کارهای مشترک خوبی از سوی دو مرکز صورت گرفته، ولی در میدان عمل هنوز در گام و ابتدای راه هستیم و باید بیش از گذشته در این خصوص تلاش نمود.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام دکتر رحیم همزبان، مدیر مرکز تخصصی علامه امینی( شیعه شناسی) و مدیر امور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه تبریز، دکتر جلیل شفق رئیس بسیج اساتید دانشگاه تبریز و حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزشی و مدارس حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی به ایراد سخنرانی پرداختند.

همین گزارش حاکی است: همچنین در پایان این مراسم جمعی از اساتید دانشگاه و حوزویان به نکته نظرات و دیدگاه های خود در خصوص تحکیم و وحدت بیشر دو نهاد پرداختند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار