سیدمحمد حسینی:
دبیرکل انجمن دانشگاهیان ایران اسلامی با انتقاد از طرح نظریه شورای رهبری گفت: در تمام کشورها و حکومت‌ها نیز در راس کار یک نفر وجود دارد که حرف آخر را می‌زند و کسی که این نظریه را ابراز می‌کند در واقع می‌خواهد سیستم نظام را متلاشی کند.
کد خبر: ۱۵۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 27 December 2015

به گزارش تابناک تبریز، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در اولین همایش سپاه عاشورا و جهاد فرهنگی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی در استحاله فرهنگی میان مسلمین اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌های گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا تغییری بنیادین در فرهنگ مسلمین ایجاد شود و تولید آثار سینمایی و سریال‌هایی با حضور بازیگران ایرانی جذب شده به خارج، از جمله این فعالیت‌ها است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ولادت نبی مکرم اسلام افزود: ایشان در زمینه مسائل فرهنگی رویکرد خاصی داشت و به زبان مردم با آنان سخن می‌گفت و مسلمین در زمان ایشان همواره در آمادگی برای مقابله جهاد فرهنگی قرار داشتند.
حسینی یادآور شد: در جریان مهاجرت مسلمین به حبشه نیز حرکت فرهنگی در دستور کار قرار داشت و مسلمین در این کشور با آمادگی و حساسیت شرایط به تبلیغ اسلام پرداختند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در قرن‌های اخیر نیز شخصیت‌های برجسته‌ای از علمای اسلامی به کشورهای مختلف سفر کرده و با غنای فرهنگی و مذهبی که داشتند توانستند اسلام را بدون شمشیر و قوه قهریه و با گفتگو مردم را مسلمان می‌کردند و امروز نیز این آمادگی در جهان وجود دارد و با کارهای عادی ممکن نبوده و نیازمند جهاد فرهنگی هستیم.
وی بیان کرد: پیشرفت اسلام به خاطر سجایای اخلاقی و رفتار کریمانه مسلمین بوده و امروز نیز شرایط خاصی به خاطر فعالیت وحشیانه داعشیان و نفوذ اسلام انحرافی وجود دارد تا بتوانیم عطش مردم در دنیا را برای معرفی اسلام ناب برطرف کنیم.
حسینی یادآور شد: تا کنون کارهای زیادی انجام شده ولی نیازمند فعالیت بیشتری هستیم تا بتوانیم مظلومیتی را که فرهنگ گرفتار آن شده برطرف کنیم و حتی فرهنگ مهمتر از اقتصاد است و حتی اگر کشوری آباد و مرفه داشته باشیم اما از نظر فرهنگی فقیر باشیم موفق نخواهیم بود.
دبیر کل انجمن  دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: در صدر اسلام نمونه های زیادی داریم که افراد به خاطر فعالیتهای فرهنگی اسلامی به شهادت رسیدند و بسیاری از صحابه پیامبر جان خود را برای فعالیت دینی و تبلیغ اسلام از دست داده و شهید شدند.
حسینی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی ما باید در مسیر خاصی صورت گرفته و کار سختی در پیش داریم و نمی‌توانیم مانند غربی‌ها برای ترویج برنامه‌ها از جاذبه‌های نادرست اخلاقی استفاده کنیم چرا که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.
وی با انتقاد از طرح نظریه شورای رهبری تاکید کرد: در تمام کشورها و حکومت‌ها نیز در راس کار یک نفر وجود دارد که حرف آخر را می‌زند و کسی که این حرف را می‌زند در واقع می‌خواهد سیستم را متلاشی کند.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر با موج گسترده‌ای از شبهات در فضاهای مختلف و از جمله فضای مجازی مطرح می‌شود و ما نیز باید به نحو شایسته و گسترده از این فضای مجازی برای بیان اهداف و ترویج اسلام استفاده کنیم و نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی برای استفاده از این ظرفیت فرهنگی بوده است.
وی گفت: جهاد فرهنگی حرکتی دامنه‌دار، گسترده و ریشه‌دار است و در برنامه ششم توسعه نیز باید به صورت جدی به برنامه ششم توجه شود و در این زمینه به منویات رهبری و تاکیدات فرهنگی ایشان توجه شود.

حسینی خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی سازنده و نیز نیروهای مومن در مراکز علمی و دانشگاهی است و نباید این نیروها را به خاطر سلائق سیاسی حذف کرد.
وی گفت: مسائل و نظریه‌های فرهنگی نباید در حد حرف باقی بماند و باید به مرحله عمل برسد و زمینه و استعداد خوبی در کشور برای حرکت‌های بزرگ وجود دارد.
وی روحیه جهادی را لازمه موفقیت در فعالیت‌های مختلف برشمرد و یادآور شد: نه تنها در حوزه فرهنگی بلکه در حوزه‌های دیگر اقتصادی، صنعتی و دیگر زمینه‌ها نیازمند این روحیه هستیم.
وی با انتقاد از ساخت برخی آثار سینمایی نامطلوب در کشور یادآور شد: متاسفانه در برخی از  این آثار سینمایی مسائل غیرشرعی مانند ارتباط با محارم طرح شده که جلوی پخش آن گرفته شد اما ساخت اینگونه آثار در جمهوری اسلامی قابل قبول نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران رخوت حاکم در بخش فرهنگی را ناشی از عدم توجه مدیران مربوطه به همه طیف های فکری از جمله نیروهای ارزشی و نگاه بسته و انحصاری آنان دانست و تصریح کرد: مشکلات مالی در سینما و سایر هنرها به تبع همین فضای منفی اقتصادی، موجب توقف بسیاری از تولیدات ارزشمند و دینی شده است./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار