سردار حسن بیات:
یادواره گرامیداشت شهدای 27 دی بمباران دانشگاه تبریز و پاسداشت شهدای مدافع حرم با حضور خانواده های شهدا، جانبازان، اقشار مختلف دانشگاهیان و جمعی از مسئولان استانی، در دانشگاه تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۶۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱ 17 January 2016

به گزارش تابناک تبریز، مستشار ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محور مقاومت نیز در  آیین ادواره گرامیداشت شهدای 27 دی بمباران دانشگاه تبریز و پاسداشت شهدای مدافع حرم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم با شکوه، گفت: برگزاری برنامه های این چنینی برای تداوم راه و منش ا شهدا است و باید منحصر به ایام خاصی از سال نباشد.

سردار حسن بیات با تاکید بر اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران استکبار جهانی با ترفندهای مختلف در صدد ضربه زدن به نظام و انقلاب بوده است، یادآور شد: از همان شکل گیری و اوایل انقلاب و تا به حال استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا وقتی منافع خود را در خطر دیده است خواهان نابودی انقلاب اسلامی ایران است و باید مراقب این توطئه دشمنان اسلام باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تخاصم بین حق و باطل همچنان ادامه دارد و وقایعی همچون قضیه آذربایجان، غائله کردستان و .. همه و همه دال بر اثبات این مدعا بوده است، افزود: آمریکا با ترفندهای مختلف از جمله برخورد با تمدن و کشورها را به برخورد درون تمدنی تبدیل کرده و از این طریق باعث ایجاد اختلاف و تفرقه شده و به خاطر هراس از جهان اسلامی، داعش را در منطقه تجهیز و حمایت می کند و می خواهد تمدن اسلامی را در درون خود نابود کنند.

سردار بیات اضافه کرد: داعش، نتیجه یک سلفی گری است و به جرات می توان گفت، که داعش، یک منشا خارجی دارد و برخی تندروهایی که درون اسلام هستند، امروز تبدیل به داعش شده اند، بر همین اساس نیز داعشیان، بازیچه های دست آمریکا، اسراییل و عربستان شده اند که در حال حاضر ماری در دست آن ها است که در آینده نزدیک تبدیل به اژدهایی می شود و در درجه اول، عربستان را می بلعد و اگر ما امروز در سوریه و عراق با این تفکر خطرناک و سلفی گری مبارزه نکنیم این پدیده شوم به مرزهای کشورمان نزدیک خواهد شد.

همین گزارش حاکی است: خاطره گویی دکتر حسینی، یکی از بازماندگان واقعه 27 دی، دکتر احمدرضا بیضایی، برادر شهید مدافع حرم ، پخش کلیپ، تجلیل از خانواده شهدای واقعه 27 دی و بازماندگان، تجلیل از خانواده های شهدای مدافع حرم و رونمایی از تمثال شهدای 27 دی در مسجد بزرک دانشگاه تبریز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

یادآور می شود: در پی این بمباران که در 27 دی ماه سال 1365 صورت گرفت،22 تن از دانشجویان (شهید هاشم اخترشمار، شهید عباس ارشدی‌پور، شهید بیاض‌علی اسدی فرد، شهید یعقوب اسماعیل‌زاده جیقه، شهید سعید امیرخانی، شهید مهدی امیرکاظمی، شهید سیدمحسن امین جواهری، شهید مرتضی جابری، شهید عادل جعفری نویمی‌پور، شهید ایرج (سجاد) خلوتی، شهید حسین رضاپور، شهید علیرضا رضوانجو، شهید مرتضی زمانپور نیاوران، شهید حسین شیرین سرند، شهید شیرزاد شریفی، شهید صدیار صفری، شهید علی فصیح کجابادی، شهید رحمان قفل‌گری، شهید علیرضا کریمی وفایی‌پور، شهید محسن محمدی غریبانی، شهید فؤالدین محمودی‌نیا دهشتران و شهید حمیدرضا ملکوتی‌خواه) که در حال پشتیبانی از رزمندگان دفاع مقدس بودند به شهادت رسیدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار