رییس هیات بازرسی انتخابات استان:
رییس هیات بازرسی انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: بازرسان انتخابات، امانت‌داری و صیانت از آرای مردم را رسالت ملی و شرعی خود در انتخابات می‌دانند.
کد خبر: ۱۶۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 25 January 2016
به گزارش تابناک تبریز،مهندس علی نواداد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه نظام و انقلاب بوده و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده‌اند.

نواداد با بیان این که مشارکت حداکثری مردم در شرایط حساس کنونی پشتوانه بزرگی برای نظام و دولت است، افزود: حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای، موفقیت‌های نظام در عرصه‌های بین‌المللی را تکمیل خواهد کرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان در ادامه با بیان این که وظایف هیات‌های بازرسی از روز ثبت‌نام کاندیداها آغاز شده و تا روز اعلام نتایج ادامه خواهد داشت، افزود: اعضای هیات‌های بازرسی می‌توانند در تمام مراحل از روند اجرایی انتخابات بازدید و بر حسن جریان انتخابات نظارت کنند.

نواداد خاطرنشان کرد: هیات بازرسی انتخابات در آذربایجان شرقی شش عضو دارد و هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها نیز با سه عضو تشکیل شده است.

وی افزود: برای هر صندوق یک بازرس و برای هر 20 صندوق یک سربازرس از میان معتمدان و افراد خوش‌نام و بی‌طرف تعیین می‌شود و محدوده فعالیت سربازرسان نیز بعد از تعیین محل شعب اخذ رای مشخص خواهد شد.

نواداد اظهار داشت: کنترل جریان انتخابات در روز رای‌گیری، حصول اطمینان از انجام صحیح، دقیق و به موقع وظایف قانونی مجریان انتخابات و شناسایی بازرسان صندوق‌ها را از جمله مهم‌ترین وظایف هیات‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌ها به شمار می‌رود.

وی گفت: برای این که بازرسان بتوانند وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند چک‌لیست‌هایی شامل 30 سوال طراحی شده که بازرس‌ها باید در روز انتخابات به آنها پاسخ داده و گزارش خود را به هیات بازرسی استان ارسال کنند.

نواداد با تاکید بر این که هیات‌های بازرسی وظیفه برخورد با تخلفات را ندارند و فقط می‌توانند موارد را به متخلفان تذکر داده و به رده‌های بالاتر گزارش کنند، ابراز داشت: گزارش بازرسان در روند برگزاری انتخابات موثر خواهد بود.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان از راه‌اندازی سامانه موسوم به سهبا خبر داد که از طریق آن بازرسان انتخابات می‌توانند به صورت آنلاین با هیات بازرسی استان و هیات مرکزی بازرسی انتخابات ارتباط داشته باشند.

نواداد همچنین بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی توسط همه عوامل دخیل در انتخابات تاکید کرد و گفت: هیچ تخلفی از نظر هیات‌های بازرسی دور نمی‌ماند؛ همه باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و به اطرافیان اجازه ندهند بر علیه رقیب مواردی ناصحیح و غیرقابل اثبات را طرح کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار