نشست مشترک ستاد انتخابات استان، هیات نظارت و بازرسی و کمیته پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی
استاندار آذربايجان شرقي از هماهنگي كامل عوامل اجرايي و هيئت نظارت بر انتخابات در استان خبر داد و گفت: هيچ مشكلي براي برگزاري انتخابات پرشكوه و سالم در آذربايجان شرقي وجود ندارد.
کد خبر: ۱۸۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲ 21 February 2016
به گزارش تابناک تبریز،دكتر اسماعيل جبارزاده در نشست مشترك ستاد انتخابات استان با هيات نظارت و كميته پیشگیری از تخلفات انتخاباتی ، تصريح كرد: ما در حال حاضر تنها به دو مسئله مي انديشيم كه اولي حضور حداكثري و پرشور مردم در انتخابات و ديگري عمل به مر قانون و مقررات براي برگزاري انتخابات سالم و بي نقص است.

وي افزود: طبق بررسي هاي صورت گرفته تا كنون هيچ گونه عدم هماهنگي و يا اختلافي بين دستگاه اجرايي انتخابات(استانداري و فرمانداري ها)  و هيئت نظارت كه دو بال و عنصر برگزاري انتخابات به شمار مي روند،  گزارش نشده چرا كه هر دو هدف مشتركي دارند كه همانا اعتلاي نظام جمهوري اسلامي ايران و حضور پر شور مردم است.

جبارزاده خاطرنشان ساخت: در اين مقطع زماني فراهم آوري شرايط  برگزاري انتخابات سالم و قانونمند را وظيفه ملي و ميهني خود مي دانيم كه بايد به بهترين نحو به آن عمل كنيم.

استاندار آذربايجان شرقي اضافه كرد: در تلاشيم دغدغه هاي موجود هر چه سريعتر رفع شود و شاهد افزايش شور و نشاط و حال و هواي انتخاباتي بيشتر و در خور شان سر ايران در آذربايجان باشيم.

وی با تاکید بر اهمیت همدلی تمام نهادها و دستگاههای درگیر در امر انتخابات استان گفت، اطمینان داریم دستگاههای دولتی با احساس مسئولیت مثال زدنی نسبت به تامین امکانات مورد نیاز برای برگزاری انتخابات در شعبات اخذ رای اقدام می نمایند.

جبارزاده هماهنگی میان دستگاههای متولی برگزاری امر انتخابات به خصوص هیاتهای اجرایی و هیات های نظارت را زمینه ساز برگزاري آبرومند انتخابات دانست و گفت: انتظار می رود با همکاری صدا و سیمای استان شاهد ایجاد شور و اشتیاق وافر برای مشارکت در این دوره از انتخابات باشیم.

حضور مردم در انتخابات هم حق محور است و هم تكليف محور
حجت الاسلام والمسلمین مظفری، با اشاره به اهمیت امر انتخابات در تعیین سرنوشت کشور، تلاش برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در تمام نقاط استان را گامی موثر در جهت استقرار قانونمندی معرفی نمود.
 
رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی توکل به خداوند متعال را لازمه ثمربخشی تلاشهای گسترده ای دانست که از ماهها قبل برای برگزاری پرشور انتخابات صورت گرفته است.

وی افزود: به گفته حضرت امام خمینی (ره) شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است و مقام معظم رهبری نیز انتخابات را حقی برای تمام آحاد ملت و آرای مردمی را حق الناس معرفی نمودند در نتیجه شاهد تاکید مکرر بر اهمیت امر انتخابات هستیم.

مظفری، عدم دخالت دادن سلیقه های شخصی در امر انتخابات را لازمه برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم دانست و افزود: تمام تلاش دست اندرکاران امر انتخابات استان بر این محور استوار است و با توجه به تعبیر حضرت امام که فرمودند مجلس در راس امور است، انتظار می رود با درایت مردم اصلح ترین ها، راهی مجلس دهم شوند.

به گفته وی، سیستم قضایی استان از شهریورماه، ستاد پیشگیری از جرایم و شعب خاص برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی را در تمام شهرستانها تشکیل داد.

مظفری همچنين از تشکیل 76 جلسه در ستادهای شهرستانی و 8 جلسه در ستاد استانی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتي، خبر داد .

همه در برابر قانون برابر هستند
همچنین رییس هیات نظارت انتخابات استان با تاکید بر همکاری تمام دست اندرکاران امر انتخابات در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه تر این حماسه ملی، ابراز امیدواری نمود کاندیداها و هواداران آنها تمام قوانین اعلام شده در امر تبلیغات را مد نظر قرار داشته باشند.

عباسعلی اسدی افزود: سیاه نمایی ، تخریب و اعمالی از این دست، امکان رشد و به ثمر رسیدن در فضای سالم انتخاباتی را ، با درایت مردم همیشه در صحنه استان، نخواهند یافت.

به گفته وی، همه در برابر قانون برابر هستند و هیچ کس را از این امر مستثنی نمی دانیم به همین جهت با هر حرکت خارج از قانونی برخورد جدی خواهد شد.

اسدی افزود: تعداد ناظران با توجه به تعداد رای دهندگان تعیین شده است و پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است تا امر انتخابات با سلامت و دقت کامل اجرا شود.

در ادامه اين اين جلسه، مهندس علي نواداد رييس هيات بازرسي انتخابات استان، فرمانداران و ديگر روساي كميته هاي ستاد انتخابات، گزارشي از روند برنامه هاي زمان بندي فرايند انتخابات ارايه دادند.

گفتني است نشست مشترک ستاد انتخابات استان، هیات نظارت و بازرسی و کمیته پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی با حضور استاندار آذربایجان شرقی، رییس ستاد انتخابات استان، رییس کل دادگستری استان، فرمانداران و دست اندرکاران امر انتخابات استان برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار