رئیس جمهور در مراسم بزرگداشت روز ارتش:
رئیس جمهور گفت: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم.
کد خبر: ۲۱۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷ 17 April 2016
رئیس جمهور گفت: آنکه می‌گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می‌گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوته بینانه است، ما همه در کنار هم هستیم و در یک کشور زندگی می‌کنیم.
به گزارش تابناک تبریز از صداوسیما، آقای روحانی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشوری واحد است گفت: آن که می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح و آن که می گوید ما قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش، کوته بینانه است.
رئیس جمهور در مراسم روز ارتش و در جمع نیروهای مسلح افزود: اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزی دست به سوی منافع ملی ما دراز کرد ، آن دست قطع و تجاوز دفع شود ، دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.

آقای روحانی افزود: همانطور که نیروهای مسلح ما در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت ایران دفاع کردند ، دیپلمات های ما هم در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی بلکه در برابر قدرتهای جهان با کمال شهامت، ایمان، اقتدار و با اوصافی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکره کنندگان اعلام کرده اند که متدین و شجاع هستند در صحنه سخن گفتند .

رئیس جمهور با بیان اینکه مذاکره دیپلماسی و نیروهای مسلح ما دست متجاوزین را از کشور قطع و سرزمین را از وجود متجاوزین پاک نمود اظهار داشت: دیپلمات های ما در صحنه جهانی از حقوق ملت دفاع کردند و قطع نامه های ظالمانه را لغو و از حق ایران در داشتن توان دفاعی دفاع کردند.
رئیس جمهور افزود: این امر تا جایی است که امروز حتی دشمنان ما می گویند قدرت و توان نظامی و همچنین قدرت موشکی ما به برجام و قطعنامه 2231 ربطی ندارد و خود آنها نیز معترفند که در مذاکرات مبنا این بوده است که قدرت نظامی ما در برابر انواع توطئه ها حفظ و تقویت شود.
آقای روحانی در ادامه با اشاره به لزوم حفظ قدرت سخت و نرم در کشور گفت: ما همه در کنار هم و در یک کشور زندگی می کنیم .
رئیس جمهور اظهار داشت ما در داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می کند .
آقای روحانی اضافه کرد: ما دارای رهبر ، دولت ، قانون و ملت واحد هستیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه در کنار هم هستیم اضافه کرد: ولو اینکه سلیقه ما در گفتار و رفتار عین هم نباشد ، اهداف ما یکی است و در مسیری حرکت می کنیم که پایان ان مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم ، مصالح ملی و اقتدار ملی باشد.


* در برابر تجاوز ، دست متجاوز را قطع می کنیم
رئیس جمهور در ادامه تاکید کرد  ‌: قدرت جمهوری اسلامی ایران به معنی بازدارندگی فعال است ؛ البته که در برابر تهدید ، تهدید می کنیم و در برابر تجاوز دست متجاوز را قطع خواهیم کرد .
رئیس جمهور در ادامه سخنانش در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم مطهر امام راحل گفت : به صراحت اعلام می کنم همچنان که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت گفتم که قدرت نظامی ، سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان و جهان اسلام نیست.
وی افزود : ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خود و قدرت خود را قدرت کشورهای اسلامی می دانیم.
رئیس جمهور گفت :  در آنجا به سران کشورهای اسلامی گفتم که آنروز بغداد در برابر تروریست ها در معرض خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت ، دولت و ارتش عراق پاسخ مثبت داد و از دروازه های بغداد و حرم های مطهر و عتبات عالیات دفاع کرد .
آقای روحانی افزود : آن روز که دمشق در معرض خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بودند که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت شامات و حرم های مطهر  دفاع کردند .
وی افزود : آنجا گفتم که اگر فردا تروریسم یا صهیونیسم پایتخت شما را نیز در معرض خطر قرار دهند ، اگر تقاضای کمک کنید آن قدرتی که به شما پاسخ مثبت خواهد داد ، جمهوری اسلامی ایران است که این مطابق با فرمان پیامبر (ص) است .
رئیس جمهور تاکید کرد : دشمن فکر نکند در میان ملت دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد ما همه انگشتان یک دست و اعضای پیکر بلندی به نام ملت ایران هستیم .
آقای روحانی افزود : ما امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور و منافعمان دفاع می کنیم و به توطئه گران می گوییم قدرت نیروهای مسلح ما علیه همسایگان نیست بلکه برای دفاع از ایران اسلامی است.
رییس جمهور افزود: منطق ما صلح، اخوت و برادری به ویژه با همسایگانمان و جهان اسلام است.
رییس جمهور در پایان سخنان خود با آرزوی اقتدار و وحدت مستحکم تر برای نیروهای مسلح کشورمان، گفت: سلامت و عزت بیشتر را برای فرماندهی کل قوا آرزو می کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار