اسوتچی خطاب به دبیری:
حاج محمد حسن اسوتچی سخنانش را این گونه آغاز کرد،در مورد رقابت ریاست شورای سوم تبریز که دبیری و اعلاالدین نورمحمدزاده مطرح بودند.در این مورد آن زمان اگر سابقه مدیریت و کارهای عمرانی مطرح می شد,اعلا الدین وزنه ی کمتری از شما نبود. درست است که من به هیچ یک از شما رای ندادم و رای ممتنع دادم.
کد خبر: ۲۱۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 17 April 2016
اسوتچی دومین ناطق پیش از دستور این هفته شورای شهرتبریز بود.
وی سخنانش را این گونه آغاز کرد،در مورد رقابت ریاست شورای سوم  تبریز که دبیری و اعلاالدین نورمحمدزاده مطرح بودند.در این مورد آن زمان اگر سابقه مدیریت و کارهای عمرانی مطرح می شد,اعلا الدین وزنه ی کمتری از شما نبود. درست است که من به هیچ یک از شما رای ندادم و رای ممتنع دادم.

اسوتچی در مورد دستگیری ها در شورا و شهرداری گفت: بنده با یکی از رسانه ها در مورد این جریانات اخیر مصاحبه کردم و در مورد فساد ها گفتم باید زمینه های فساد را از بین ببریم و من هم در قبلا بارها سفارش کردم که باید زمینه گناه و اشتباه را به وجود نیاوریم ولی این مصاحبه من به مذاق بعضی خوش نیامده بود.
اسوتچی با کنایه به پزشک بودن دبیری گفت:وقتی ریاست شورا پزشک باشد, انتظاری بیشتری داریم  تا قبل از درمان به پیش گیری توجه فرمایند و ما باید در شورا و شهردای زمینه فساد را از بین ببریم
اسوتچی گفت روی سنگ قبر حک می کنند: «عاش ذلیلا و مات ذلیلا» و
 خطاب به دبیری گفت: روی سنگ قبر شما بنویسند«عاش رئیسا و مات رئیسا»
وی ادامه داد برخی ها به من اشاره می کنند  و  می گویند که در خیلی موارد در شورا رای نمی دهد و  صورت جلسه می نویسد که در جواب این افراد می گویم ؛بله من استوچی به مباحثی که اشرافیت ندارم, رای نمی دهم و در مورد صورت جلسه می گویم که بیست  نفر صورت جلسه  را امضا کردند.  
اسوتچی گفت:آیا  رای ندادن تخلف است یا افتتاح دفتر مشاوران بدون  مجوز و خبر اعضای شورا ؟
اگر مسئول دفتر مشاوران قبلا دستگیر شد و رسانه ای نشد ولی وقتی این ۳ همکار ما دستگیر شدند رسانه ای شد؟ این حتما حکمت دارد اگر فردی در جلسه به نفع شما رای می دهد فرد خوبی است ولی وقتی گرفتار می شود پیگیری نمی کنید؟

اسوتچی افزود:زمینه تخلفات وقتی ایجاد می شود که ریاست شورا پیگیر لایحه کمک به یک قهرمان ورزشی باشد ولی وام چند میلیونی,پنج  هزار کارگرخدمات شهری علی رغم اینکه مصوبه از شورای شهر هم دارند زمین بماند .
این عضو شورا گفت :وقتی شهردار افرادی(به منظور وام اعضای شورای شهر) را به بانک معرفی می کند می گویند بانک شهر –بانکی خصوصی است ولی وقتی بخواهیم دو میلیون به کارگران وام بدهیم همان بانک عمومی می شود !!

اسوتچی درباره حراست نیز گفت :حراست باید قبل از این ماجرا ها تذکر می داد.

درسال92 که مهرانتصاب شهردار هنوز خشک نشده بود که 5 میلیون عیدی به اعضای شورا داد(برخی قبول کرده اند) باید به گونه ای رفتار می کردید تا شهردار می فهمید نمی توان چنین رفتاری را با شورا انجام داد؟امیدوارم بار دیگر در سال آینده  شاهد  وضعیت های این چنینی نباشیم.

افزایش نرخ کرایه های وسایط نقلیه در تبریز 15 درصد افزایش یافت
در ادامه جلسه شورای شهر تبریز فرمانداری  طی نامه ی پیشنهاد کم کردن نرخ افزایش  وسائط حمل و نقل قرائت شد و برخی اعضا نظرات خود را بیان کردند
باغبان در این باره  گفت :به نظرم میرسد یک مقدار در افزایش زیاده روی کردیم زیرا نرخ افزایش کلانشهر تهران امسال 15 درصد بوده است.
شیاری هم در واکن به مصوبه افزایش 17 درصدی نرخ کرایه وسائل نقلیه گفت:تنها چیزی که انجام نمی گیرد کار کارشناسی است و از اعضای شورا پرسید بر مبنای کدام کار کارشناسی این 17 درصد را انتخاب کردید؟؟
شیاری ادامه داد:مگر نه اینست که ما باید بستر را فراهم کنیم تا همگان از وسائل نقلیه عمومی استقاده کنند و ما باید به آمار رسمی بانک مرکزی که نرخ تورم را 12 درصد در نظر گرفته است –تمکین کنیم.
در اوخر جلسه اعضای شورای شهر با کاهش ۲ درصدی  کرایه حمل و نقل وسائط نقلیه عمومی، آن را به ۱۵ درصد کاهش داده و تصویب کردند و مقرر گردید علت این در صد را طی نانه به فرمانداری اعلائم نمایند.

در ادامه جلسه دریادار عباسی، جانشین منطقه یکم دریایی ارتش به مناسبت روز ارتش در صحن علنی شورا حضور یافته و به ارائه گزارش پیرامون فعالیت های نیروی دریایی پرداخت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار