سخنگوی کمیته 7 نفره اصولگرایی در گفت و گو با تابناک:

کار کمیته 7 نفره موقت است/کار کمیته تشکیل یک فراکسیون غیر اصلاح طلب در مجلس است

تابناک تهران- «کلیه نیروهای ارزشی و انقلابی و دلسوز بنا دارند در مجلس دهم یک فراکسیون تشکیل دهند که شامل همه نمایندگان غیر اصلاح طلب باشد،یعنی هم مستقلین،اصولگرایان و هم کسانی که گرایش اصولگرایی دارند ولی در لیست اصولگراها نبودند. ما معتقدیم که مجلس دهم دو فراکسیون بیشتر ندارد، یکی اصلاح طلبان و دیگری غیر اصلاح طلبان.»
کد خبر: ۲۱۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 20 April 2016
سید حسین نقوی حسینی، در گفت و گو با تابناک در تشریح اهداف کمیته هفت نفهر اصولگرایی می گوید: پس از برگزاری انتخابات هفتم اسفند ماه و مشخص شدن بخش عمده ای از کرسی های اصولگرایی مجلس، آیت الله موحدی کرمانی رییس شورای ائتلاف اصولگرایان از نامزدها و متخبین اصولگرای دوره دهم برای هماهنگی و معارفه بین منتخبین در مجلس دهم دعوت کرد. در این جلسه نزدیک به 140 نفر حضور پیدا کردند که اغلب آنها منتخبین جدید بودند و تعدادی هم از نامزدهای اصولگرا بودند که به مرحله دوم راه پیدا کرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه بیان کرد: در این جلسه آیت الله موحدی کرمانی توصیه هایی را برای همکاری و هماهنگی بین اصولگرایان در مجلس دهم ومسئولیت خطیر نمایندگی تذکراتی دادند و بعد از ایشان حجت الاسلام تقوی نیز ابتدا منشور اصولگرایی را در جلسه مورد تاکید وپیشنهاد داد که ازبین جمع کمیته ای تشکیل شود تا بتواند امور منتخبین اصولگرایی را تا تشکیل فراکسیون اصولگرایان هماهنگ کند.

منتخب مجلس دهم از حوزه ورامین، همچنین افزود: در همان جلسه انتخاباتی بین اعضا برگزار شد و هفت نفر به عنوان کمیته موقت هماهنگی منتخبان اصولگرای مجلس انتخاب شدند که آقایان سالک،امیرآبادی، مصری،قاضی زاده،زاهدی،حاج بابایی و بنده انتخاب شدیم و از همان زمان فعالیت خود را آغاز کرد و با شخصیت های اصولگرایی و با شورای ائتلاف اصولگرایان نشست هایی را برگزار و مشورت گرفت.

سخنگوی کمیته هفت نفره اصولگرایی سپس گفت:‌با نمایندگان مجلس نهم که منتخب دهم نیز بودند و نمایندگان مجلس دهم که سابقه نمایندگی در ادوار گذشته را داشتند از جریان اصولگرایی جلساتی گذاشته و نشست های مکرری داشتیم تا بتوانیم یک فراکسیون جامع و فراگیر شامل همه نمایندگان غیر اصلاح طلب تشکیل دهیم. هدف این کمیته این است که تا تشکیل یک فراکسیون ادامه کار بدهد.

نقوی حسینی در توضیح اهداف این کمیته نیز اظهار داشت: کلیه نیروهای ارزشی و انقلابی و دلسوز بنا دارند در مجلس دهم یک فراکسیون تشکیل دهند که شامل همه نمایندگان غیر اصلاح طلب می شود، یعنی هم مستقلین،اصولگرایان و هم کسانی که گرایش اصولگرایی دارند ولی در لیست اصولگراها نبودند. ما معتقدیم که مجلس دهم دو فراکسیون بیشتر ندارد، یکی اصلاح طلبان و دیگری غیر اصلاح طلبان که البته برای این فراکسیون هنوز عنوانی انتخاب نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: این کمتیه تا تشکیل قطعی فراکسیون موقت است و عنوان آن هم باید به گونه ای خواهد بود که نشانه کارآمدی باشد، از درگیری های سیاسی دوری کند و هم به مشکلات مردم در این دوره بپردازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار