کد خبر: ۲۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 13 April 2015

 براي دور ماندن نوجوانان و فرزندان از آسيب‌هاي فضاي مجازي لازم است فرد مطمئني آنان را در اين فضا همراهي کند که بهترين افراد براي اين همراهي والدين مي‌باشند.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ؛   رئيس پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي برنامه‌هاي آموزشي براي اولياء دانش‌آموزان مدارس رئيس اداره‌ي تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا استان با حضور در دبيرستان علامه جعفري تبريز اقدام به ارائه آموزش‌هايي در خصوص موارد مربوط به فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي کرد.

سرهنگ محمد قاسملو تصريح کرد: امروزه استفاده از اينترنت و حضور در فضاي مجازي يکي از جنبه‌هاي گريزناپذير زندگي شده و هر روز شاهد افزايش اين مقوله و لزوم استفاده از اين امکانات در موارد مختلف مي‌باشيم لذا لازم است والدين گرامي خود نيز نسبت به يادگيري و همراهي فرزندان خود در اين فضا اهتمام داشته باشند.

اين مقام انتظامي افزود: بهترين افراد براي تربيت فرزندان و همچنين اولين گزينه براي اين امر والدين هستند و در بحث فضاي مجازي نيز بر همين منوال مي‌باشد يعني بهتر است والدين با تجهيز خود به علوم رايانه اي و اينترنت از فرزندان خود در اين موضوع حمايت و پشتيباني کنند و بدين ترتيب زمينه آسيب آنها را از بين ببرند، عدم اعتماد فرزندان به والدين مي‌تواند تهديدات و آسيب‌هاي فراواني را هم براي والدين و هم براي فرزندان در پي داشته باشد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي در پايان خاطرنشان کرد: والدين مي‌توانند با داشتن روابط صميمي عميق و کافي با فرزندان و نيز تقويت اعتقادات و باورهاي ديني آنان زمينه‌هاي مناسبي را در فرزندان خود در نحوه‌ي استفاده صحيح از اينترنت به وجود بياورند و نظارت و کنترل مستمر براي عملکرد آنان در اين فضا از وارد آمدن آسيب‌ها ممانعت نمايند. والدين امروزه وظايف سنگيني نسبت به دهه‌هاي قبل در زمينه تربيت فرزندان دارند و هر روز شاهد تولد امکانات و نوآوري‌هاي گوناگوني هستيم که بايد نسبت به يادگيري آن اقدام نماييم تا از آسيب‌هاي احتمالي آنها در امان باشيم.

گفتني است در اين جلسه مطالبي در زمينه هاي مختلف از جمله چت هاي اينترنتي، فروش مواد روانگردان در اينترنت ، کيلاگر ، نحوه ي کار با دستگاههاي خودپرداز و پوزهاي فروشگاهي، هکرها و... ارائه و به سئوالات اوليا پاسخهاي لازم ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار