به‌روز کردن نقشه‌های شهری قبل از برگزاری سرشماری عمومی ضروری است

کد خبر: ۲۳۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲ 15 April 2015

حیدر فتح‌زاده در جلسه توجیهی به‌هنگام‌سازی نقشه‌های شهری استان در هریس، اظهار داشت: تدوین شاخص‌های سلامت و عدالت در شهرها و ارتقای رتبه شهری از جمله موارد مورد بهره برداری از نقشه های به هنگام شده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیک بودن سرشماری سال 1395 و لزوم تدوین نقشه‌های به‌روز شده شهری برای تسهیل در برگزاری این طرح، گفت: اطلاعات پایه شهری باید در اختیار شهرداری‌ها باشد تا ادارات خدمات‌رسان از این منابع استفاده کنند.

حیدر فتح‌زاده در جلسه توجیهی به‌هنگام‌سازی نقشه‌های شهری استان در هریس، با اشاره به مزایای این طرح اظهار داشت: تدوین شاخص‌های سلامت و عدالت در شهرها، ارتقای رتبه شهری و تسهیل در شناسایی نقاط آسیب پذیر در هنگام حوادث غیر مترقبه از جمله موارد مورد بهره برداری از نقشه های به هنگام شده است.

وی با اعلام آمادگی اداره کل آمار و اطلاعات استانداری برای آموزش کارشناسان شهرداری‌ها و ارایه هرگونه اطلاعات مورد نیاز، از شهرداران خواست با تسریع در این امر از مزایای آن در توسعه شهرستان استفاده کنند.

معاون فرماندار هریس هم به اهمیت نقشه‌های به‌روز در برآورد جمعیتی و شناسایی ظرفیت‌های منطقه و تخصیص اعتبارات اشاره و از شهرداران منطقه خواست در اسرع وقت نسبت به انتخاب مهندسین مشاور و به روز رسانی نقشه های شهری اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار