با اجرای روش لوله‌گذاری در احداث زیرگذرها مشکل تجمع سیلاب در زیرگذرها برطرف خواهدشد

کد خبر: ۲۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 18 April 2015

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز ضمن تاکید بر اهمیت طرح لوله گذاری در زیرگذرها، اعلام کرد که با اجرای این طرح، مشکل تجمع سیلاب در زیرگذرها برطرف خواهدشد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز، محبوب عبداله پور اظهار کرد: با تأکید شهردار تبريز استفاده از روش لوله‌گذاری برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از تجمع سیلاب‌ها در اجرای طرح‌های زیرگذر در برنامه کاری شهرداری قرار گرفت.

وی گفت: درگذشته هدایت آب‌های سطحی و دفع آن در زیرگذرها از طریق پمپ صورت می‌گرفت که مشکلاتی از قبیل خرابی پمپ و ... . موجب اختلال و هجوم سیلاب‌ها در مواقع بارش‌های شدید در زیرگذرها می‌شد. 

وی ادامه داد: با مطالعات انجام‌گرفته در این خصوص، تمامی پروژه‌های سال 93 و 94 با توجه به تأکیدی که شهردار محترم کلان‌شهر تبریز داشتند، به روش لوله‌گذاری پشت سر هم مجهز می شوند و دفع آب‌ها به‌صورت ثقلی انجام می یابد که در نهایت، تمامی این سیلاب‌ها به مهرانه رود منتقل می گردند.

عبداله پور اظهار امیدواری کرد: امسال با اجرای این نوع روش لوله‌گذاری در تمام زیرگذرهایی که با مشکل آب گرفتگی مواجه هستند، از سال 95 به بعد دیگر در زیرگذرها شاهد تجمع سیلاب‌ها نخواهیم بود.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه استفاده از آب و منابع آبی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهانی مدنظر کارشناسان امر قرارگرفته است، طرح جامعی ارائه‌شده و در حال مطالعه و مشاوره می‌باشد تا از خروجی این مطالعه بتوانیم از این آب‌ها در نگهداری فضای سبز استفاده نماییم و مشکل کمبود آ‌ب را برطرف کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار