راه اندازی خط یک متروی تبریز در راس اولویت‌های شهرداری قرار دارد

کد خبر: ۲۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 18 April 2015

معاون حمل ونفل و ترافیک شهرداری تبریز، اعلام کرد که تمام تلاش شهرداری تبریز در جهت راه اندازی هرچه سریعتر خط اول مترو متمرکز شده است.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، یعقوب وحید کیا، ضمن اعلام این خبر، افزود:  نیازهای ترافیکی شهروندان، ایجاب می کند که تقویت حمل و نقل عمومی در اهم مراتب قرار گیرد و شهرداری تبریز هم، با محوریت  معاونت حمل و نقل و ترافیک،  این هدف را در راس امور خود قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در زمینه حمل و نقل ریلی، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پروژه  مترو در حل مسایل ترافیکی، تکمیل خط یک قطار شهری، سرعت بیشتری گرفته است و در صورت محقق شدن خرید ناوگان، تمامی فاز اول خط یک، یعنی 7 کیلومتر اول به بهره برداری خواهد رسید.

وحیدکیا افزود: البته نظر  شهردار تبریز بر این است که تلاش کنیم تا خط یک مترو تا پایان امسال، به میدان ساعت برسد  ولی با توجه به مشکلاتی که در زمینه تملک و عملیات اجرایی در بعضی ایستگاه ها وجود دارد، این امر ممکن نخواهد بود و سازمان قطار شهری، این وعده را به سال 95  می دهد.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تبریز در مورد اعتبار مورد نیاز تکمیل خط یک مترو خاطرنشان نمود: برای تکمیل خط یک پروژه قطار شهری تبریز، 13000 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است که تامین نیمی از آن بر عهده دولت و نیم دیگر بر عهده شهرداری است.

وحیدکیا ادامه داد: شهرداری هم حدود 200 میلیارد ریال از این مبلغ را در بودجه امسال تصویب نموده و با فروش اوراق مشارکت به ارزش 200میلیارد ریال، سعی در تامین اعتبار مورد نیاز برای برنامه های اجرایی سازمان قطار شهری، در سال جاری خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار