۱۸ درصد معادن کشور در آذربایجان‌شرقی قرار دارد

کد خبر: ۲۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱ 20 April 2015

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۸ درصد معادن کشور در این استان قرار دارد، گفت: پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان‌شرقی اهمیتی فرا ملی دارند.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، داود بهبودی در نشست گفت‌وگویی مدیران استان آذربایجان‌شرقی در استانداری استان  بر برنامه‌ریزی کارشناسی در حوزه پیشنهاد پروژه‌های مهم استانی تاکید کرد و اظهار داشت:  علاوه بر مدیران کل با فرمانداران و نمایندگان مجلس شورایی اسلامی نیز در مورد تعهدات سفر و پیشنهاد پروژه‌های قابل انجام در استان جلساتی داشته‌ایم و طی روزهای آینده این پیشنهادات نهایی می‌شود.

بهبودی افزود: در یک سال و نیم گذشته اهداف نظام‌مند و برنامه‌ریزی شده‌ای در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را طرح ریزی کرده‌ایم و سند تدبیر و توسعه استان در همین زمینه طراحی شده است که برنامه‌ریزی بر اساس هسته‌های کلیدی نخستین  تجربه کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت نظام مندی را  از کل استان داریم و 40 محور را به عنوان محورهای توسعه استان تشخیص داده‌ایم و برای این محورهای توسعه توجه به ظرفیت‌های مختلف را مورد توجه داشته‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان‌شرقی اهمیتی فرا ملی دارند و  اتمام آنها علاوه بر استان، شمال‌غرب و کشور بر کشورهای همسایه نیز تاثیرگذار است.

بهبودی افزود: پروژه‌های نیمه تمام جاده‌ای و ریلی استان دارای اهمیت خاصی هستند که اتمام آنها می‌تواند محور اتصال کشور به اروپا را با ویژگی‌های برتر محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: در واقع پروژه‌های نیمه تمام آذربایجان‌شرقی حلقه مفقوده بسیاری از استعدادهای مغفول منطقه و کشور است که کشورهای همجوار را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی بالاترین ذخایر معدنی کشور را دارد و 26 درصد ذخایر غیرفلزی و 12 درصد ذخایر فلزی را دارا بوده و در واقع 18 درصد معادن کشور در این استان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: چالش آب از مشکلات دیگر استان است و با توجه به قرار گیری دو سوم استان در حوزه دریاچه ارومیه خشک شدن این دریاچه تاثیر بزرگی بر استان و منطقه و استان‌های همجوار دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار