قرارداد ساخت بیمارستان 1500 تختخوابی در تبریز

کد خبر: ۲۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹ 20 April 2015

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ایجاد بیمارستان 1500 تختخوابی در تبریز خبر داد و گفت: برنامه ریزی های مورد نیاز برای ساخت این بیمارستان در حال اتمام است.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز، محمد حسین صومی در دیدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: این بیمارستان جایگزین بیمارستان امام(ره) خواهد بود و مقرر شده است در این خصوص قرارداری با قرارگاه خاتم الانبیا امضا شود.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت در استان گفت: برخی مدعی هستند که طرح تحول سلامت در بخش بهداشت به خوبی اجرا نشده است اما اصلا اینگونه نیست و خدمات مهمی در این حوزه انجام شده است.

وی از ساخت 150 خانه بهداشت در طول یکسال گذشته در استان خبر داد و گفت: در این مدت 750 خانه سلامت مورد بازسازی قرار گرفته است و 10 مرکز بهداشت و درمان نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی از رفع مشکل کمبود پزشک در روستا ها خبر داد و گفت: نیاز به پزشک در مراکز روستایی رفع شده است اما در بحث نیروی انسانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با کمبود محسوسی روبرو هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کاهش هشت درصدی عمل سزارین در مراکز دولتی استان خبر داد و گفت: با پیگیری مستمر و تاکید بر فرهنگ سازی زایمان طبیعی، توانستیم عمل سزارین را در بیمارستان های دولتی و خصوصی کاهش دهیم.

 صومی از تشدید نظارت دانشگاه در تولید پنج محصول اساسی سبد غذایی مردم در سال جاری خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا در خصوص کلیه مواد غذایی استان اطمینان قطعی بر سلامت آن حاصل شود.

وی با اشاره به موفقیت دکتر سودابه داوران، استاد گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی تبریز  در کسب مدال «کمک به علوم و فناوری نانو» از  یونسکو گفت: این برای ما افتخار است که یک بانوی مسلمان به این موفقیت دست یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار