کد خبر: ۲۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۷ 21 April 2015

آیت الله مجتهد شبستری گفت: صرفه جویی در مصرف آب مصداق شکرگزاری علمی نعمت پروردگار است و عدم صرفه جویی به معنای ناسپاسی و کاهش نعمات و برکات آسمانی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، ظهر امروز در دیدار مسؤولان و کارکنان اداره کل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رجب، گفت: قرآن مجید آب را مایه برکت و رحمت می داند و فقدان آن موجب به خطر افتادن جانداران می شود.

وی ادامه داد: آب در قرآن اهمیتی عمیق دارد. خداوند در آیات متعدد انسان را به تفکر در آب و شکرگزاری این نعمت بزرگ یادآور شده است.

امام جمعه تبریز، افزود: آب به عنوان برکت خداوندی است که حیات می‌بخشد، حیات را حفظ می‌کند و بشر و زمین را پاکیزه می‌گرداند.

وی اسراف در مصرف آب سبب ناشکری و ضایع کردن این نعمت مهم دانست و افزود: صرفه جویی در مصرف آب مصداق شکرگزاری علمی نعمت پروردگار است و عدم صرفه جویی به معنای ناسپاسی بوده و کاهش نعمات و برکات آسمانی را به دنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: بحمدلله و به برکت جمهوری اسلامی ایران، تمامی شهر ها و روستاهای کشور از آب آشامیدنی بهره مند هستند و امیدواریم خدمات آبرسانی بیش از پیش توسعه یابد.

وی خاطر نشان کرد: در مصرف آب باید صرفه جویی و قناعت کرد چرا که در غیر این صورت مجبور به جیره بندی این مایه حیات خواهیم بود.

آیت الله مجتهد شبستری، گفت: بنده برای اولین بار مسأله استفاده از رود ارس را مطرح کردم و خوب است که دولت محترم به این مسأله توجه کند چرا که اگر زمانی که این مسأله مطرح شد بدان عمل می شد قسمت عمده ای از مشکلات آب حل می گشت.

وی اضافه کرد: مسأله آبرسانی و فاضلاب مناطق محروم مورد توجه جدی مسؤولان امر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان، افزود: آبیاری قطره ای به جهت این که موجب صرفه جویی در مصرف آب شده و به هدر نمی رود بهتر بوده و خوب است جایگزین آبیاری دستی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار