کد خبر: ۲۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 21 April 2015

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی از برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۱۱ مسجد این استان در ماه رجب خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، امروز(1 اردیبهشت) در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت برگزاری مراسم اعتکاف برگزار شد، ابراز داشت: تعداد مساجدی که برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است، 111 مسجد است.

وی افزود: 76 مسجد در شهرستان ها و 35 مسجد در تبریز میزبان معتکفین امسال در استان آذربایجان شرقی خواهند بود.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به اینکه 18 مسجد روستایی و 93 مسجد شهری به برگزاری مراسم اعتکاف در این استان اختصاص پیدا کرده است، تاکید کرد: از 35 مسجد تعداد 25 مسجد ویژه بانوان، یک مسجد مشترک بین برادران و خواهران و 9 مسجد برای برادران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: 80 درصد معتکفان استان آذربایجان شرقی بانوان هستند.

وی همچنین استفاده از خطبای شهری استان و ائمه جمعه، استفاده از ذاکرین و مداحان، ایجاد حلقه های معرفتی و گفتمان و پرسمان با حضور اساتید، طرح قرآن در زلال اعتکاف، تجلیل از معلمان فعال در حوزه دین به مناسبت روز معلم، تجلیل از 2 پدر شهید مسجدساز و تجلیل از جمعی از سادات به مناسبت میلاد حضرت علی(علیه السلام) را از دیگر برنامه های مراسم روز اعتکاف در مساجد این استان برشمرد.

حجت الاسلام عظیمی با اشاره به زمان ثبت نام جهت شرکت در مراسم اعتکاف اظهار داشت: علاقه مندان به شرکت در مراسم اعتکاف می توانند از سوم تا هشتم اردیبهشت ماه هنگام نماز مغرب و عشاء به مساجدی که مراسم اعتکاف در آن ها برگزار می شود، مراجعه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: مراسم اعتکاف سال گذشته در 47 مسجد محوری استان با حضور 10 هزار نفر برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار