معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی تبریز:
این توافقنامه گام اول همکاری بین دو کشور در حوزه تأمین اجتماعی است، بر آمادگی سازمان تأمین اجتماعی از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت گسترش روابط بیمه ای، درمانی، اقتصادی و تجاری با کشور ترکیه تأکید نمود.
کد خبر: ۲۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 21 April 2015

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی آمادگی همکاریهای اقتصادی و سرمایه گذاری با جمهوری ترکیه را دارد

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، راعی معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی با جودت جیلان قائم مقام تأمین اجتماعی ترکیه در حاشیه نشست پنجمین دور مذاکرات توافقنامه تأمین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در تبریز، دیدار و مذاکره نمود.

راعی با اشاره به اینکه این توافقنامه گام اول همکاری بین دو کشور در حوزه تأمین اجتماعی است، بر آمادگی سازمان تأمین اجتماعی از جانب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت گسترش روابط بیمه ای، درمانی، اقتصادی و تجاری با کشور ترکیه تأکید نمود.

وی تصریح نمود بخش اقتصادی سازمان تأمین اجتماعی در اقتصاد ملی کشور اثرگذار است و در حوزه های داروسازی، نفت و پتروشیمی، ساختمانی، حمل و نقل و صنایع عمومی فعالیت داشته و 38 درصد بازار داخلی دارویی ایران را در اختیار دارد که می تواند این فعالیت را به خارج مرزهای کشور تعمیم دهد.

وی افزود همچنین سازمان تأمین اجتماعی در حوزه بانکداری و صنعت مالی نیز فعالیت داشته و می تواند با توجه به تعاملات این دو کشور، تسهیل گر سرمایه گذاری متقابل باشد.

جودت جیلان نیز در این دیدار ضمن ابزار تمایل به گسترش تعاملات دو کشور، تصریح کرد عمده فعالیت تأمین اجتماعی ترکیه معطوف به فعالیت بیمه ای با حمایت دولت است که در زمینه عمرانی و خانه سازی نیز فعالیت دارد و می توانیم پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران را با مراجع مربوطه در حوزه های اقتصادی و درمانی مطرح و پیگیری نماییم.

وی با تأکید بر پیشرو بودن تأمین اجتماعی ترکیه در امر درمان و الکترونیکی نمودن تمامی مراحل آن، اعلام آمادگی خود را جهت تبادل تجربیات در این حوزه را با جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود.

در ادامه این نشست ضمن مقایسه تطبیقی نرخ حق بیمه و تعهدات تأمین اجتماعی دو کشور، تجربیات جهت حفظ پایداری صندوقهای متبوعه و مدیریت منابع و مصارف مطرح گردید.

در پایان این نشست دو طرف بر تداوم نشستهای تخصصی در زمینه توسعه مراودات در کلیه ابعاد تأکید نمودند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار