کد خبر: ۲۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳ 21 April 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: نامگذاری سال 94 به عنوان سال تئاتر از سوی اصلی‌ترین و با اهمیت ترین نهاد متولی فرهنگ کشور یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جایگاه ویژه‌ی این هنر حکایت کرده و افق روشنی را برای فعالان این حوزه متصور می‌شود.

به گزارش خبر نگار تابناک تبریزبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، دکتر "علی‌اکبر صفی‌پور" در نشست معرفی اعضای جدید شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر استان، ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد : نامگذاری سال جاری به نام سال تئاتر از سوی وزیر ارشاد، باید موجب ایجاد یک جریان هنری شود و متولیان فرهنگی به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا فعالان حوزه‌ی نمایش بتوانند توان خود را بیش از پیش به نمایش بگذارند .

وی بر لزوم کیفی گرایی در حوزه‌ی نمایش تاکید کرد و گفت: باید کیفیت کارها به نحوی باشد تا هدایت‌گری و ارزش‌گرایی بیش از گذشته در این حوزه نمایان شود .

صفی‌پور همچنین گفت: انتظار داریم هنرمندان فعال عرصه نمایش به اهمیت شعار سال توجه کرده و با اهتمام، همدلی و صمیمیت، زمینه رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر استان را فراهم کنند و شورا، انجمن هنرهای نمایشی و اداره ی کل در کنار هم تئاتر استان را بالنده‌تر نمایند.

دکتر صفی‌پور با اشاره به فعالیت ‌های انجام گرفته در حوزه‌ی تئاتر در سال 93 گفت: اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال 93 حمایت ویژه‌ای از حوزه‌ی تئاتر داشته و این حمایت را در سال جاری مضاعف خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این اداره کل در حد توان از تمام رشته‌های هنری و انجمن‌های فرهنگی و هنری برای رشد و تعالی بیشتر حمایت خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: هنر نمایش،‌ هنری جامع و دربرگیرنده سایر هنرهاست و می توان آن را رسانه‌ای برای آموزش و انتقال مفاهیم و ارزشها دانست.

همچنین در این نشست طی ابلاغی از سوی دکتر "علی‌اکبر صفی‌پور" مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان "سیدرضا علوی"، "منصور حمیدی"، "علی حاجی‌بلند"، "فرزاد تقی‌لر " ، "مقصود عباس‌نژاد" و "سمیه معینی" به عنوان اعضای جدید و "فرهاد دیرنگ" به عنوان دبیر شورای ارزشیابی و نظارت بر تئاتر استان فعالیت خود را آغاز کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار