آیت الله مجتهد شبستریدر دیدار با با مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی:
تحرک و پویائی سازمان در برنامه های سازمانی قرار گرفته و تمام همکاران در هر رده با همدلی و صمیمیت اهداف سازمانی را برای رسین به اقتصاد مقاومتی و رهنمود های مقام معظم رهبری دنبال می کنند .
کد خبر: ۲۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 21 April 2015

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز امروز در نشستی صمیمی با مسئولان و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی شرکت نمودند .

 حضرت آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی پیش از ظهر امروز امروز در نشستی صمیمی با مسئولان و کارکنان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی شرکت نمودند .

 ایشان تشکیل این نشست صمیمی را یکی از مقدمات تحقق شعار سال نام برده و نشانه همدلی و هم زبانی دانستند و ابراز امیدواری کردند این شعار به حد کمال خود برسد.

 ایشان مسائل اقتصادی را یکی از مهترین چالشهای کشور خواندند و افزودند : صنعت ، معدن و تجارت سه رکن اصلی اقتصاد است .

 عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند: «جعل الله بعضهم لبعضم عونا و جعل اسباب انواع الصناعات رزقا لهم و ذلک ادلم فی البقاء و اصح فی التدبیر»/ خداوند متعال بعضی از افراد را برای بعضی دیگر کمک قرار داده است و همچنین انواع صنایع را برای اسباب رزق و روزی مردم قرار داده است چرا که این امر برای بقاء جامعه لازم بوده و صحیح ترین و بهترین تدبیر است ، افزودند : خود کامگی و خود رأیی جایی در اسلام ندارد و به جای تدبیر در سیاست بازی ها و جناح بازی ها بهتر این است که در صنعت و اقتصاد که از ارکان مهم و تاثیر کذار کشور است تدبیر شود.

ایشان در ادامه با نقل حدیثی از امام صادق(ع) در رابطه با مسئله صنعت ، افزودند : هر صاحب صنعتی نیازمند دو صفت است که عبارت است از این که در کار خود مهارت داشته باشد و دیگری این که درستکار و امانت دار باشد.

ایشان تاکید کردند: شکوفایی و رشد چرخ های اقتصادی امری ضروری است و این تحقق نمی یابد مگر با تلاش و مجاهدت مضاعف، توام با اخلاص که لازمه هر پیشرفتی است.

ایشان خاطر نشان کردند: تجارت در صورتیکه وسیله‏ای برای بهروزی و بهبودی زندگی و تامین نیازمندی های انسان باشد و در جهت سامان دادن وضع عمومی مردم و گشودن راه خدا به روی آنان، به کار گرفته شود، خوب و پسندیده و مورد تشویق اسلام است، ولی اگر تجارت و پیشه (و به عبارت دیگر جمع المال) به صورت هدف زندگی درآید و پلی باشد برای تجمل و فخرفروشی به دیگران، از نظر اسلام مذموم و ناپسند و مایه‏ی بدبختی و شقاوت انسان خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری بیان کردند: رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله در همین زمینه می‏فرماید: «البرکه عشره اجزاء تسعه اعشارها فی التجاره /برکت را اگر به ده جزء تقسیم کنند نه قسمت آن در تجارت خواهد بود.».

ایشان در ادامه اضافه کردند: امام علی(ع) نیز در همین رابطه می فرمایند: تعرضوا للتجاره فان لکم فیها غنی فی ایدی الناس/مشغول تجارت شوید، زیرا بدین وسیله از دیگران بی‏نیاز خواهید شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کردند: کم فروشی یکی از آسیب های تجارت است و اگر در جامعه ای رواج یابد برکات آسمانی نیز کاهش خواهد یافت.

 ایشان اضافه کردند: اگر در پی ایجاد اشتغال هستیم باید تجارت را رونق دهیم تا با رونق تجارت، چرخ تولید نیز به سرعت به کار بیفتند.

آیت الله مجتهد شبستری تاکید کردند: وزارت صنعت، معدن و تجارت بروکراسی اداری خود را کاهش دهد تا بخش های خصوصی  با این وزارت خانه همکاری کرده و تجارت کشور ارتقاء یابد.

وی با بیان این مطلب که مسائل هسته ای بهانه ای برای دشمنی با ملت مسلمان ایران است، افزود: نباید چشم به دست دشمن دوخت و باید با تکیه بر ظرفیت های درونی موجبات پیشرفت و آبادانی کشور را فراهم ساخت وگرنه حتی اگر مسئله هسته ای هم نبود چیز های دیگری را بهانه دشمنی قرار داده و در جهت تضعیف ایران بر می آمدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اذعان داشت: یکی از شروط تحقق اقتصاد غیر نفتی ، تحقق همدلی و هم زبانی بین دولت و ملت است.

آیت الله مجتهد شبستری افزودند: امیدواریم صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی افزایش یابد چرا که آذربایجان قطب صنعتی کشور است.

ایشان در پایان تاکید کردند: کنترل و نظارت بر بازار باید افزایش یابد، چرا که برخی افراد سودجو از نوسانات قیمت سوء استفاده کرده و مردم در این میان به زحمت می افتند و این شایسته یک کشور اسلامی نیست.

 رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارش از عملکرد یکسال گذشته سازمان گفت : سال 1393 با تلاش تمام مسولین استان و همکاران سازمانی صادرات غیر نفتی از آذربایجان شرقی به 2 میلیارد دلار رسید

مهندس حسین نجاتی افزود : تحرک و پویائی سازمان در برنامه های سازمانی قرار گرفته و تمام همکاران در هر رده با همدلی و صمیمیت اهداف سازمانی را برای رسین به اقتصاد مقاومتی و رهنمود های مقام معظم رهبری دنبال می کنند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار