کد خبر: ۲۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 22 April 2015

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: افزایش اعتماد عمومی ، خدمت رسانی بی منت و بدون تشریفات از اولویت های برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره ) است.

به گزارش  خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی، حسین دشتی در جلسه تشریح برنامه های سال جدید در جمع امدادگران استان با بیان اینکه کمیته امداد بر آمده از متن انقلاب است افزود: تشکیل اعضای هیات امنا، انتخاب رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و تغییر اساسنامه این نهاد مقدس از اتفاقاتی است که در سال جدید رخ داده است.

وی با اشاره به انجام مراسم تودیع و معارفه با شکوه رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) نسبت به تشریح رویکردها و دیدگاههای رئیس جدید امداد امام (ره) پرداخته و ادامه داد: همه ما باید بر اساس اساسنامه جدید حرکت کنیم و ملاک و چارچوب حرکت ما بر اساس اساسنامه ای باشد که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک های مردم نیکوکار است خاطر نشان کرد: توانمندسازی،شکوفائی استعدادها و تامین خود اتکایی نیازمندان و محرومان از رویکردهای این نهاد می باشد.

دشتی بیان داشت: هدف از تشکیل کمیته امداد تقویت و رشد ایمانی و اعتقادی نیازمندان بر اساس تفکر و اندیشه امام راحل بوده تا پیام آور فرهنگ احسان،ایثار و انفاق باشد.

وی با اشاره به وظایف کمیته امداد در قبال نیازمندان و محرومان اضافه کرد: جلب و جذب مشارکت های مردمی، شناسائی خانوارهای نیازمند،بسترسازی برای توانمندی و استقلال اقتصادی مددجویان از طریق مهارت آموزی و اشتغالزایی برای آنان،مساعدت در تامین مسکن،جهیزیه و ازدواج نیازمندان،ارائه تسهیلات قرض الحسنه،ارتقای باورهای دینی و سبک زندگی اسلامی مددجویان،ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه مددجویان و ترویج و احیای فرهنگ احسان و نیکوکاری از مهمترین وظایف کمیته امداد می باشد.

دشتی یادآور شد: شعار اصلی جناب آقای مهندس فتاح رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد است و هر چه قدراعتماد عمومی بیشتر شود مسایل و موانع این نهاد به راحتی حل خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد اولین نهادی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) آن را بنیانگذاری و اساسنامه آن را تایید فرمودند و این افتخار بزرگی است.

 مدیر کل کمیته امداد استان با بیان اینکه همه باید این نهاد را در خدمت رسانی به محرومان کمک کنند اظهار داشت: باید از تشریفات زائد و روش های بی تاثیر تبلیغاتی پرهیز و وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

دشتی با بیان اینکه کمیته امداد در تقویت همبستگی های عمومی و ایجاد فضای همدلی میان مردم نقش بارزی دارد تاکید کرد: اثرگذاری این نهاد در حوزه های اجتماعی و برخورداری از اقتدار در سطح جامعه نشان دهنده همدلی و همزبانی امدادگران در مساعدت به محرومان و نیازمندان است.

وی خاطر نشان کرد: همه باید در تحقق اهداف شعار سال مورد نظر مقام معظم رهبری تلاش کرده و جدیت به خرج دهند تا با همدلی و همزبانی مشکلات کشور حل و مسیر پیشرفت تسهیل گردد.

گفتنی است در خاتمه نشست قبل از ظهر، پرسش و پاسخ مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با امدادگران استان و مدیریت تبریز برگزار و اساسنامه جدید امداد در دستور جلسه بعد از ظهر شورای اداری این نهاد بررسی و تبیین شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار