هوای تبریز در وضعیت هشدار
هوای کلانشهر تبریز امروز چهارشنبه به علت آلودگی و پدیده گرد و غبار، در وضعیت هشدار قرار گرفت.
کد خبر: ۲۶۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 22 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، هوای کلانشهر تبریز، از صبح امروز(2اردیبهشت) در وضعیت هشدار قرار گرفت، به گونه ای که به علت وقوع پدیده گرد و غبار و وزش شدید باد، هوای این شهر بسیار آلوده است.

طبق اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهر تبریز، در زمان حاضر شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق 10 میکرون 206 و نسبت به ذرات معلق 2.5 میکرون 138 است.

شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس. آی باشد، سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی به شمار می رود.

کودکان و سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی در این وضعیت هشدار، از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

شب گذشته در بسیاری از مناطق تبریز، باد تندی که سرعت آن به بیش از 100 کیلومتر هم می رسید، شروع به وزیدن کرد و تا صبح امروز ادامه داشت. طبق اعلام هواشناسی، وزش باد در روزهای آتی کاهش اما با کاهش دمای هوا، احتمال بارش تگرگ در تبریز وجود دارد.

گفتنی است، کلانشهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

نفوذ پدیده گرد و غبار فرامنطقه ای و عدم پوشش گیاهی عامل آلودگی

مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: شرایط آلودگی هوای تبریز به مرز هشدار رسید.

حمید قاسمی صبح امروز (چهارشنبه) با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تبریز اظهار داشت: شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۱۰ میکرون (گرد و غبار) ۲۰۳ "پی اس آی” است.

وی افزود: شاخص آلودگی هوا نسبت به ذرات معلق ۲٫۵ میکرون ۱۳۸ "پی اس آی” است.

مدیر کل محیط زیست آذربایجان شرقی همچنین در ادامه با اشاره به علت های آلودگی هوای تبریز گفت: نفوذ پدیده گرد و غبار فرا منطقه ای، عدم پوشش گیاهی، تخریب منابع طبیعی و محیط زیست است.

قاسمی از عموم مردم به خصوص بیماران قلبی، تنفسی و ریوی خواست تا حدالامکان در محیط بیرون قرار نگیرند و در صورت حضور در محیط بیرون جهت جلوگیری از آسیب های جدی از ماسک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار