کد خبر: ۲۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳ 23 April 2015

در اولین جلسه سال 94 شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری برای محرومیت زدایی در هشت محور بین کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و شورای اسلامی استان انعقاد شد.

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریز به نقل ازروابط عمومی شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی، در اولین جلسه سال 94 شورای اسلامی استان تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و شورای اسلامی استان در هشت محور با حضور حسین نبی لو، دبیر شورای زکات کشور انعقاد شد.

دکتر احتشام حاجی پور، رییس شورای اسلامی استان در این جلسه اظهار کرد: طبق شعار سال رهبر انقلاب اسلامی، شوراهای استان به عنوان نمایندگان مردم در کنار دولت هستند و همچنان برای ارتقا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران اهتمام می ورزند.

وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی استان جهت همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای محرومیت زدایی در استان اعلام آمادگی می کند، خاطرنشان کرد: شوراهای استان با داشتن پتانسیل ها و توانمندی هایی می توانند در جهت محرومیت زدایی و حمایت از مستضعفین گامی موثر بردارند و کمیته امداد را درعمل به رسالتش یاری کنند و مقرر شده طبق این تفاهمنامه، شوراهای شهر، استان و روستاها با تکیه بر توانمندی های خود در هشت محور اجتماعی، فرهنگی، شناسایی محرومان و جمع آوری کمک های مردمی با کمیته امداد استان همکاری کنند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در این جلسه گفت: این تفاهمنامه بر اساس محور های فعالیت و شرح وظایف کمیته امداد در هشت محور اجتماعی، فرهنگی، محرومیت زدایی و حمایت از دانش آموزان و بحث جمع آوری کمک های مردمی انعقاد شده است و مقرر شده که در هر شهرستان کارگروهی متشکل از رییس کمیته امداد و رییس شورای شهر آن شهرستان تشکیل شود.

وی افزود: در اساسنامه جدید کمیته امداد موظف شده تا کار قانونی برای هدایت و مدیریت، ساماندهی و نظارت بر موسسات خیریه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار