آزمون سراسری قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

کد خبر: ۲۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 23 April 2015

 بیش از دو هزار قرآن آموز با رده های سنی مختلف در سیزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آذربایجان شرقی شرکت می کنند.

به  گزارش خبرنگار تابناک تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از حضور بیش از دو هزار قرآن آموز با رده های سنی مختلف در سیزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان خبر داد.

وی گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور فردا جمعه در سیزده حوزه امتحانی در شهرستان های تبریز، اسکو، اهر، آذرشهر، بستان آباد، بناب، شبستر، عجب شیر، مرند، میانه، هریس، جلفا و چاراویماق در دو نوبت به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شرکت کنندگان در 17 رشته مختلف قرآن شامل حفظ اجزاء، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم، تدبر و نهج البلاغه به صورت کتبی برای مقطع بالای دوازده سال و به صورت شفاهی برای مقطع سنی زیر دوازده سال برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون با توجه به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت و ضرورت ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل ارشاد استان ها برگزار خواهد شد.

صفی پور گفت: ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و سنجش سطح علمی قرآن آموزان و همچنین شناسایی استعدادها و ایجاد فضای مناسب رقابتی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این آزمون محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: پس از برگزاری آزمون و براساس میزان قبولی قرآن آموزان، هر مؤسسه طبق شیوه نامه مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از نفرات برگزیده هر یک از رشته ها تقدیر به عمل خواهد آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار