کد خبر: ۲۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 23 April 2015

 بیش از دو هزار قرآن آموز با رده های سنی مختلف در سیزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در آذربایجان شرقی شرکت می کنند.

به  گزارش خبرنگار تابناک تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران از حضور بیش از دو هزار قرآن آموز با رده های سنی مختلف در سیزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در این استان خبر داد.

وی گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور فردا جمعه در سیزده حوزه امتحانی در شهرستان های تبریز، اسکو، اهر، آذرشهر، بستان آباد، بناب، شبستر، عجب شیر، مرند، میانه، هریس، جلفا و چاراویماق در دو نوبت به رقابت خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: شرکت کنندگان در 17 رشته مختلف قرآن شامل حفظ اجزاء، حفظ موضوعی، ترجمه، مفاهیم، تدبر و نهج البلاغه به صورت کتبی برای مقطع بالای دوازده سال و به صورت شفاهی برای مقطع سنی زیر دوازده سال برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون با توجه به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای دوره های آموزشی، برگزاری آزمون های سراسری قرآن و عترت و ضرورت ارزیابی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات کل ارشاد استان ها برگزار خواهد شد.

صفی پور گفت: ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی و سنجش سطح علمی قرآن آموزان و همچنین شناسایی استعدادها و ایجاد فضای مناسب رقابتی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این آزمون محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در پایان یادآور شد: پس از برگزاری آزمون و براساس میزان قبولی قرآن آموزان، هر مؤسسه طبق شیوه نامه مورد حمایت قرار خواهد گرفت و از نفرات برگزیده هر یک از رشته ها تقدیر به عمل خواهد آمد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار