کد خبر: ۲۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 23 April 2015

مدیر کل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی گفت: اداره کل پدافند غیرعامل آماده آموزش و انتقال تجربیات این حوزه به دبیران آموزش و پرورش در جهت مفهوم‌سازی این مقوله در بین دانش‌آموزان است.

احمد جهانسری در جلسه کارگروه تخصصی آموزشی، فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان، افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیرکل آموزش و پرورش استان تفاهم‌نامه همکاری جهت غنی سازی دبیران آمادگی دفاعی مدارس راهنمایی و متوسطه در سطح استان منعقد می‌شود.

وی گفت: با توجه به تخصیص بخش‌هایی از کتاب آمادگی دفاعی مدارس به پدافند غیرعامل، این اداره کل آماده آموزش و تبادل تجارب و اطلاعات علمی به همکاران فرهنگی است.

جهانسری ادامه داد: خوشبختانه خلاء کمبود مربی پدافند غیرعامل، در بهمن ماه سال گذشته با برگزاری دوره تربیت مربی توسط اساتید دانشگاه امام حسین (ع) و شهید ستاری، مرتفع شده و هم اکنون برای 44 نفر کارت مربی‌گری توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور صادر شده است که این امر کار آموزش و مفهوم سازی پدافند غیرعامل را در استان تسهیل کرده است.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی پدافند غیر عامل گفت: 47 هزار معلم و 650 هزار دانش آموز در استان، پتانسیل قوی برای تحقق موضوع آموزش و افزایش بینش آحاد جامعه هستند.

وی در ادامه به بحث تهدیدات بالاخص در فضاهای مجازی، ترویج شایعات و عرفان‌های کاذب و نوظهور اشاره کرد و بهترین مقابله با تهدیدات هویت‌ستیزانه دشمن را آگاهی بخشی و افزایش بینش مردم عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار