معاون اقتصادی استاندار:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی گفت: همکاری‌های استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان وارد مرحله جدیدی شده است.
کد خبر: ۲۶۹۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹ 31 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، علی نواداد در نشست مشترک کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان، افزود: در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی برای اجرای پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری بین نخجوان و آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی با ابراز خرسندی از توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان در سال‌های اخیر، گفت: توسعه روابط دوطرفه با اجرای پروژه‌های مشترک وارد مرحله جدیدی شده است و باید از فرصت‌های موجود به بهترین شکل استفاده کرد.
نواداد با اشاره به همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی، از امکان افزایش صادرات اقلام دارویی آذربایجان شرقی به نخجوان از 150 قلم به 500 قلم خبر داد.
معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین از زمینه‌های مناسب همکاری بین آذربایجان شرقی و نخجوان در زمینه کشاورزی و راه‌آهن سخن گفت و افزود: توسعه روابط با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان اهمیت فوق‌العاده‌ای برای جمهوری اسلامی ایران و استان آذربایجان شرقی دارد.
منصور آیرم، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در جمهوری خودمختار نخجوان، از این جمهوری به عنوان پل ارتباطی ایران با جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز نام برد و گفت: کنسولگری ایران با تمام توان آماده همکاری با کارآفرینان دو طرف برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری است.
وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان نیز با بیان این که نخجوان در اثر سیاست‌های اجرا شده در سال‌های اخیر به یکی از مناطق توسعه‌یافته جمهوری آذربایجان تبدیل شده است، افزود: حمایت دولت از توسعه کارآفرینی، امکان به وجود آمدن صدها موسسه و واحد تولیدی را در این کشور فراهم کرده است.
فامیل سیداف گفت: اقدامات اجرا شده در حوزه اقتصادی، جمهوری خودمختار نخجوان را از یک منطقه کاملا وارداتی به یک منطقه تولیدی و صادرات‌محور تبدیل کرده است و هم‌اکنون زمینه‌های بسیار زیادی برای همکاری مشترک با همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و استان‌های مرزی آن داریم.
در این نشست که در مرکز تجاری نخجوان برگزار شد، کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان در خصوص راه‌های توسعه همکاری‌های متقابل بحث و تبادل نظر کردند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی که در راس هیاتی 24 نفره از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز به نخجوان سفر کرده بود، همچنین با آذر زینال‌اف، معاون اول رییس مجلس عالی نخجوان دیدار کرد.
زینال‌اف در این دیدار با تاکید بر اهمیت رفت‌وآمدهای کارآفرینان و هیات‌های اقتصادی دو طرف، به زمینه‌های مناسب همکاری بین جمهوری خودمختار نخجوان و استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و اتخاذ تدابیر لازم برای تسهیل در مراودات اقتصادی و تجاری دوجانبه را خواستار شد.
هیات اقتصادی استان آذربایجان شرقی همچنین در این سفر از موزه حیدر علی‌اف، مرکز تجاری و نمایشگاه محصولات تولیدی نخجوان و چند واحد تولیدی در این جمهوری خودمختار بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار