تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین استان آذربایجان شرقی و یک شرکت ترکیه‌ای :
رییس هیات سرمایه گذاری ترکیه نیز در این دیدار با بیان این که این هیات علاقه زیادی به سرمایه گذاری در تبریز در تمام زمینه ها را دارد، گفت: افرادی از این هیات در تبریز خواهند ماند تا بررسی های لازم در خصوص طرح ها و پروژه ها را انجام دهند.
کد خبر: ۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 24 April 2015

با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین استان آذربایجان شرقی و یک شرکت ترکیه‌ای، سرمایه گذاران ترک در بخش‌های مختلف نیروگاهی، پتروشیمی، تجاری و آبرسانی این استان سرمایه گذاری می کنند.

در این تفاهم‌نامه که به امضای استاندار آذربایجان شرقی و رییس هیات سرمایه‌گذاری ترکیه رسید، دو طرف بر لزوم همکاری های مشترک اقتصادی تاکید کرده‌اند.

دکتر اسماعیل جبارزاده در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان، به تولیدات و فرآورده های پتروشیمی تبریز اشاره کرد و گفت: با به پایان رسیدن خط انتقال گاز به این واحد ظرف دو سال آتی، این واحد توانایی تولید مواد جدید و مورد نیاز بازارهای ترکیه و اروپا را خواهد داشت و علاقمندیم با همکاری سرمایه گذاران ترکیه ای این تولیدات را در این بازار عرضه کنیم.

وی همچنین به کارخانه تولید نفلین سینیت در شهرستان سراب در 140 کیلومتری شمال شرقی تبریز مرکز استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون این واحد با دانش فنی آلمان در حال تکمیل و راه اندازی است و زمینه سرمایه گذاری در این طرح برای سرمایه گذاران ترک نیز وجود دارد.

وی از آمادگی استان برای جذب سرمایه های خارجی در تمام زمینه ها خبر داد و گفت: بیشتر تمایل داریم تا از فاینانس شرکت های خارجی در طرح های آبرسانی، راه آهن، مترو و تولید انرژی استفاده کنیم.

جبارزاده همچنین از طرف ترک خواست با انجام مطالعات لازم، راه اندازی خط تولید خودروی با کیفیت در تبریز را در برنامه خود قرار دهند.

رییس هیات سرمایه گذاری ترکیه نیز در این دیدار با بیان این که این هیات علاقه زیادی به سرمایه گذاری در تبریز در تمام زمینه ها را دارد، گفت: افرادی از این هیات در تبریز خواهند ماند تا بررسی های لازم در خصوص طرح ها و پروژه ها را انجام دهند.

ظفر آیسال افزود: مصمم به سرمایه گذاری در تبریز هستیم و با حمایت استانداری و همکاری دو طرفه، دامنه این سرمایه گذاری ها بیشتر می شود.

وی همچنین از حضور تیم فوتبال گالاتاسرای در تبریز خبرداد و گفت: به عنوان هدیه این توافقات، تیم فوتبال گالاتاسرای با یکی از تیم های تبریز دیداری دوستانه انجام خواهد داد و درآمد حاصل از بلیت فروشی آن به موسسات خیریه اعطا خواهد شد.

وی افزود: حمایت از تیم تراکتورسازی تبریز نیز می تواند بخشی از برنامه های سرمایه گذاری این هیات در تبریز باشد.

ساخت سه نیروگاه بادی در شهرهای اهر، سهند و سراب با ظرفیت 1600 مگاوات، تشکیل شرکت مشترک تجاری، مشارکت در توسعه پتروشیمی تبریز و همچنین فعالیت در بخش آبرسانی و واردات گندم از جمله مفاد این تفاهم نامه بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار