حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه تبریز:
مردم در برابر حکومت اسلامی مسئولیت سنگینی دارند و اگر مقام معظم رهبری امسال را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیدند، هم دولت و هم ملت باید این شعار را در عمل محقق سازند.
کد خبر: ۲۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 25 April 2015

به گزارش  خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله مجتهد شبستری، امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز که در مصلای اعظم حضرت امام خمینی(ره) برگزار گردید، اظهار داشتند: مردم در برابر حکومت اسلامی مسئولیت سنگینی دارند و اگر مقام معظم رهبری امسال را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیدند، هم دولت و هم ملت باید این شعار را در عمل محقق سازند.

ایشان اضافه کردند: بنده از مجلس شورای اسلامی که در تحقق بخشیدن به شعار سال سعی و تلاش می کند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم دولت نیز در راستای تحقق این شعار بیش از پیش فعال گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که عمل به شعار سال یاس دشمنان را به دنبال خواهد داشت، افزودند: نتیجه محقق شدن شعار سال حامل این پیام مهم است که بین دولت و ملت وحدت، هم دلی و هم زبانی وجود دارد و هیچ گونه شکافی برای ورود دشمنان این نظام اسلامی وجود ندارد.

ایشان با بیان این مطلب که ماه رجب فضیلت ذاتی داشته و از ماه های ارزشمند نزد خدای متعال است، افزودند: رجب ماه خدا، شعبان ماه پیامبر اکرم و رمضان ماه امت رسول الله اسن خوشا به حال ملتی که با عمل به دستورات اسلام مقدمات تقرب به سوی خداوند متعال را فراهم سازد.

آیت الله مجتهد شبستری با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت امام جواد الائمه(ع) بیان کردند: مامون برای دسترسی و زیر نظرداشتن کامل آن حضرت، دخترش را به اجبار به عقد ایشان در آورد و ستم های زیادی را به آن حضرت تحمیل کرد، ولی با تمام این آزار ها مکتب علمی آن حضرت(ع) از دیرباز تا کنون دارای اهمیت فراوانی بوده است.

ایشان با اشاره به سالروز واقعه طبس در پنجم اردیبهشت ماه سال ۵۹، تصریح کردند: همانطوری که امداد های غیبی به صورت آشکارا نصیب ملت ایران گردید و شن های بیابان طبس  به امر خداوند متعال مثل سجیل، مامور به ویران کردن نظامیان آمریکایی شدند، همگان مشاهده کردند که خداوند متعال حامی این انقلاب بوده و رضایت خود را با امداد های غیبی به همگان نشان می دهد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان نیروهای مسلح، اظهار داشتند: طبق فرمان رهبری نیروهای مسلح باید توان نظامی و تسلیحاتی را بیش از پیش افزایش دهند چرا که تجهیزات نظامی ما هر چقدر قوی تر باشد دشمنان جرات تجاوز به حریم کشورمان را نخواهند داشت.

ایشان خواسته غربی ها در خصوص نظارت بر ساخت تسلیحات نظامی کشور را محکوم و تاکید کردند: آنها هیچ حقی ندارند که بر اقدامات نظامی ما نظارت کنندو نمی توانند این شرط را در مذاکرات هسته ای مطرح کنند که ساخت تجهیزات نظامی ما آنی متوقف شود.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کردند: جنایات آمریکا نسبت به کشور های جهان سوم، از شمارش گذشته است و در برابر چنین کشوری که خوی استکباری دارد باید توان نظامی را ارتقاء داد و این یک دستورالعملی است که از سوی مقام معظم رهبری بیان گردیده است.

ایشان با اشاره به آیه شریفه و«َأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَعَدُوَّکُمْ/ و تا آنجا که می توانید نیرو و اسبان سواری آماده کنید تا دشمنان خدا، ودشمنان خود و جز آنها که شما نمی شناسید و خدا می شناسد را بترسانید.»، افزودند: تجهیزات نظامی هر چه قدر از قوت و قدرت بالایی برخوردار باشد، فکر تهاجم را از اذهان دشمنان این مرز و بوم بیرون خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه تصریح کردند: کشور های غربی در مذاکرات مطرح می کنند که توان نظامی ایران باید کاهش یافته و تحت نظارت قرار گیرد اما بدانند که آنان هیچ گونه حقی در این خصوص ندارند و نمی توانند چنین جسارتی کرده و آن را در مذاکرات مطرح کنند و هرگز اجازه نخواهیم داد این آرزو محقق شود و  آن ها این آرزو را به گور خواهند برد.

ایشان با اشاره به حملات ناجوانمردانه رژیم آل سعود به یمن، افزودند: بعد از گذشت ۲۸ روز از حمله عربستان به یمن، آل سعود به خوبی دریافت که مردم یمن بسیار مقاوم هستند و به همین دلیل دستور آتش بس را صادر کرد و این حمله محشیانه نتیجه ای جز کشتار صدها مردم بی گناه نداشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کردند: مردم یمن با پیروی از مکتب عاشورا ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

ایشان ادامه دادند: مردم یمن معتقدند عوامل اصلی قدرت، عبارت است از صبر و توکل و به همین خاطر در مقابل این تهاجمات و وحشی گری های عربستان، ملت قهرمان یمن هرگز تسلیم نخواهد شد.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان افزودند: عربستان فهمیده است که کشورگشایی در کشور یمن ممکن نیست و جنگ دردی را درمان نمی کند و به قول مقام معظم رهبری در این  مصاف بینی عربستان به خاک مالیده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار