کد خبر: ۲۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸ 25 April 2015

 مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل ازاجرای طرح مطالعه راهبردی مشاغل مزاحم با همکاری اساتید دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، مهدی مهرداد گفت: هرگونه طرح و برنامه جامع به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم شهری از سوی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل با در نظر گرفتن منافع کوتاه مدت وبلند مدت صاحبان اصناف و با بستر سازی جهت مشارکت آنها انجام می شود .

مدیر عامل سازمان میادین افزود :  باید توجه داشت که اکثر واحد های صنفی مزاحم و آلاینده توانایی لازم جهت انتقال سریع مجتمع های صنفی و یا شهرک های صنعتی را ندارند .

مهرداد افزود: وجود کارگاه ها و اصناف و مشاغل مزاحم شهری از جمله معضلاتی است که باعث آلودگی صوتی و آلاینده هوا و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ونیز بروز سد معابر در پیادرو ها و ترافیک در شهر ها شده است.

 وی گفت: براساس بنده 20 ماده 55 قانون شهرداری ها و براساس تفویض اختیار قانونی ،شهرداری ها اختیار برخورد قانونی و انتقال این صنوف را به خارج از شهر بر عهده دارند .

مهرداد با بیان اینکه برخی از این مشاغل از سال ها پیش در شهر وجود داشته و برخی با افزایش جمعیت و گسترش محدوده شهر به تدریج داخل شهر قرارگرفتند ابراز داشت :بر همین اساس تمامی مشاغل صنعتی که آلودگی های زیست محیطی هوا وصوتی را به دنبال دارند ویا حضورشان در شهر مشکلات وخسارات زیادی در پی دارد باید سریعاً از شهر خارج شده و در مجتمع ها و شهرکهایی با امکانات زیر بنای و در مکانهای مناسب ساماندهی شود .

مهدی مهرداد اظهار داشت مشکلات موجود در انتقال مشاغل مزاحم شهری به حدی است که برخی از کلانشهر ها با وجود چندین ساله تجربه هنوز در ابتدای راه بوده و موفق به خروج کامل مشاغل مزاحم موجود در شهر نشده اند.

مدیر عامل سازمان با بیان این مطلب که مکان یابی و انتخاب اراضی بزرگ و یک پارچه و انجام توافقات با ملکین واخذ استعلام های متعدد از دستگاه های متوالی و اخذ مصوبه کمیسیون های مربوطه کار بسیار مشکل ووقت گیری است .

مهرداد در این راستا ادامه داد با توجه به اهمیت این موضوع هماهنگی های لازم با اساتید دانشگاهی جهت انجام مطالعات طی نامه ای رسمی به جهاد دانشگاهی ابلاغ گردیده تااقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرد.

مهدی مهرداد در پایان افزود :در ضمن کارگروه مشترکی در این راستا مابین شهرداری وصنعت معدن وتجارت و سایر دستگاه های مرتبط تشکیل ،که این کارگروه نقش اساسی برای هماهنگی و عملیاتی نمودن طرح جامع مطالعاتی ایفاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار