آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با نمایندگان تشکلات کارگری، کارفرمائی، کارگران و بازنشستگان:
وقتی پیامبر اسلام از کسی سوال می کردند که برای امرار معاش و تامین مخارج زندگی، چه کار می کنی و در جواب لفظ بیکارم را می شنیدند نسبت به آن شخص می فرمودند از چشمم افتادی، لذا کار کردن در نزد پیامبر اسلام اهمیت فوق العاده ای داشت.
کد خبر: ۲۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 26 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز؛ حضرت آیت الله مجتهد شبستری، ظهر امروز در دیدار با نمایندگان تشکلات کارگری، کارفرمائی، کارگران و بازنشستگان که به مناسبت هفته کارگر برگزار شده بود، با تبریک این مناسبت و با آرزوی موفقیت برای تمامی کارگران عزیز، اظهار داشتند: دین مقدس اسلام، پیشوایان دینی هم از نظر سخن و هم در مقام عمل نیبت به کار کاگر اهمیت و ارزش ویژه ای داده اند تا جایی که برای کسی که برای تامین معاش خود زندگی کار و تلاش می کند مقام جهاد و نبرد با کفار را داده اند و افراد بیکار را مورد مذمت قرار داده است.

ایشان افزودند: وقتی پیامبر اسلام از کسی سوال می کردند که برای امرار معاش و تامین مخارج زندگی، چه کار می کنی و در جواب لفظ بیکارم را می شنیدند نسبت به آن شخص می فرمودند از چشمم افتادی، لذا کار کردن در نزد پیامبر اسلام اهمیت فوق العاده ای داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کردند: مزد کارگر را طبق فرامین اسلامی باید قبل از خشک شدن عرق جبینش پرداخت کرد.

ایشان با بیان این مطلب که درباره کار و احترام کارگر آیات و راوایات فراوانی وجود دارد، افزودند: پیشوایان دینی خود مشغول به کار می شدند مثلا حضرت امیرالمونین علی (ع) با حفر چندین چاه و احداث نخلستان و درآمد حاصل از آن در راه کمک به نیازمندان می نمودند و این خود مصداق تبلیغ عملی دعوت به کار و تلاش است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کردند: تنها راه برون رفت از مشکلات اتکاء به نیروهای داخلی و اقتصاد مقاومتی است و دولت محترم به این مسئله توجه جدی کند، چرا که حتی بر فرض برداشته شدن تحریم ها، مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

ایشان ادامه دادند: دولت باید  جلوی واردات کالاهای بی کیفیت چینی و همچنین کالاهای قاچاق را بگیرد، چرا که برای یک کشوری که پر است از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی و صنعتی عیب بسیار بزرگی است که کالا و محصولات خود را وارد کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کردند: یکی از لوازمات اقتصاد مقاومتی کاهش واردات و افزایش تولیدات داخلی است و این این مهم باید در کشور نهادینه شود.

ایشان افزودند: معضله بیکاری یک آفت جدی برای کشور محسوب می شود و تنها با مسئله یارانه مشکل حل نخواهد شد و دولت باید در این رابطه فعالیت های اساسی و نتیجه بخش انجام دهد.

معظم له با بیان اینکه با وجود پیشرفت هایی که در کشور صورت گرفته، مسئله و فرهنگ بیمه هنوز در جامعه نهادینه نشده است و باید در این راستا اقدامات جدی صورت گیرد، افزودند: قشر محترم کارگر حتما باید از خدمات بیمه بهره مند گردند.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان ابراز کردند: مسئولین و ملت شریف ایران با توجه به شعار سال که عبارت است از دولت و ملت، همدلی و همزبانی و با کمک به یکدیگر مقدمات پیشرفت کشور را فراهم سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار