کد خبر: ۲۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 26 April 2015

مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي گفت: همه واحدهاي بزرگ صنعتي آذربايجان شرقي داراي تصفيه خانه فاضلاب هستند.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، حميد قاسمي، مدير کل حفاظت محيط زيست استان، در خصوص با روز جهاني زمين پاک است، گفت: بايد نگاه ويزه اي به حفظ طبيعت و زميني که روز آن زندگي مي کنيم داشته باشيم.

وي با تاکيد بر اينکه بايد به همه مردم يادآوري کرد که نبايد سياره خود "زمين"را فراموش کنند، ادامه داد: اين روز به منظور ايجاد آگاهي جهاني و نيز سپاسگزاري از مواهب زمين و منابع و ذخاير طبيعي آن است.

قاسمي با اشاره به اينکه تعيين الگوي مصرف نقش مهمي در حفاظت از منابع آب و خاک دارد، گفت: جلوگيري از مصرف گرايي و فرهنگ سازي در اين زمينه مي تواند باعث حفظ منابع مهم طبيعي در جهان و به خصوص کشور ما شود.

وي در خصوص اقدامات اداره کل در خصوص حفاظت از منابع آب و خاک اظهار داشت: کليه واحد هاي صنعتي مهم و بزرگ در سطح استان که داراي پتانسيل آلايندگي فاضلاب هستند به سيستم هاي تصفيه خانه فاضلاب مجهزند تا به لحاظ رعايت استاندارد زيست محيطي و براساس پايش هاي مستمر و شبانه روزي و به استناد نتايج نمونه برداري هاي دوره اي انجام شود.

مدير کل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با اشاره به اينکه در صورت عدم رعايت استاندارد هاي زيست محيطي اخطاريه هاي لازم جهت بهبود وضعيت تصفيه خانه ها صادر مي شود، افزود: توليد فاضلاب ها و پساب هاي آلوده؛ به خصوص فلزات سنگين، مواد شيميايي بسيار خطرناک، باکتري ها و ويروس هاي کشنده و عدم خنثي سازي و تصفيه آن تهديدي جدي براي منابع آب و خاک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار