رییس کمیسون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز
از ۶۹۱مصوبه در ۳ ساله ی این شورا ۵۴۰ مصوبه مربوط به هبه است!!/ تنها ۱۴ درصد مصوبات مربوط به بخشودگی و هبه نیست!!
کد خبر: ۲۸۱۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 21 August 2016
به گزارش تابناک تبریز امیر حقیان یکی از ناطقین پیش از دستور این هفته شورای شهر تبریز بود که با ارایه گزارشی تحلیلی از ۳ ساله گذشته  شورا سخن خود را آغاز کرده ، اذعان داشت:

از شروع شورای چهارم تبریز جمعا 187جلسه شورای شهر تبریز  در طول این سه سال برگزار گردیده است که از این مقدار 142 جلسه بصورت علنی یکشنبه ها بوده و ۴۵ جلسه دیگر فوق العاده و بدون مستمع و غیر علنی بوده است.

هرجلسه 15 دقیقه تاخیر

رییس کمسیون تحقیق و نظارت یاد آور شد در طی عمر شورای چهارم شهر تبریز  3 بودجه و سه تعرفه عوارض محلی بررسی و به تصویب رسیده است و همچنین در این  549ساعتی که مجموعا جلسه داشته ایم بصورت میانگین هر جلسه ۱۵ دقیقه تاخیر داشته ایم بعبارتی در این مدت ۴۵ ساعت تاخیر داشته ایم!!

وی ادامه داد:در مجموعه عمر شورای چهارم بصورت جداگانه  45 ساعت برای تذکرات و پیش از دستور و سخنرانی ریاست شورا  و شهردار اختصاص یافته است.

6مصوبه سهم فرهنگ از  شورا

امیرحیقیان اذعان داشت:در مجموع 691 مصوبه در شورای شهر در این ۱۳۹ جلسه داشته ایم  که متاسفانه در حوزه فرهنگی تنها ۶ مصوبه داشته ایم  و همچنین در حوزه تخصصی شهرسازی فقط ۴ مصوبه به تصویب شورا رسیده است.

وی در ادامه تحلیلش از اوضاع نا به سامان  شورای شهر گفت:از 691 مصوبه تنها 3 مصوبه در حوزه تخصصی عمران داشته ایم. این در حالی است که از این مقدار ۵۴۰ مصوبه مربوط به بخشودگی و هبه هاست بعبارتی ۸۷ درصد  فعالیت شورای چهارم مربوط به هبه بوده است.

شورا مساوی هبه

ریس کمیسیون نظارت و تحقیق شورا شهر گفت:تنها ۱۴ در صد از فعالیت شورای موجود به دیگر وظایف به جز هبه است!

وی گفت:از شهردار تبریز عاجزانه خواهشمندیم که ترتیب اثر دهند تا کارکنان تامین نیرو شهرداری نیز از خدمات کلنیک امام رضا شهرداری تبریز بهره مند شوند.

امیرحقیان اذعان داشت :در ۳ ساله ی شورا ۵ طرح از طرف اعضای شورا به صحن شورا آمده  و به تصویب رسیده است ولی متاسفانه به این مصوبات  نیز عمل نشده است.

نمره صفر شورا

وی گفت:شورای چهارم تا به امروز هیچ مصوبه ی برای تحقیق و پژوهش پیشنهاد نداده و به تصویب نرسیده است و نمره شورا در  پژوهش صفر است.

ریس کمیسیون تحقیق و نظارت در بعد نظارتی شورا گفت:با عرض تاسف در شورا نظارتی بر امور وجود ندارد. در طول این شورا تنها ۲ نفر از شهردار سوال پرسیده است که بنده نیز سوالاتی از شهردار مطرح کردم ولی واقعا تا به امروز جواب سوال ام را نگرفته ام.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار