کد خبر: ۲۸۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳ 27 April 2015

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری از الزامی شدن استفاده از کیسه های پلاستیکی تجزیه پذیر در بازارچه های تحت نظارت سازمان میادین تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، مهدی مهرداد از الزامی شدن استفاده از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر در بازارچه های موقت ودایمی تحت نظارت سازمان میادین خبر داد و گفت: براساس اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته به زودی بازارچه های سازمان ملزم به استفاده از پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر خواهند شد

مهرداد گفت: جایگزین کردن مواد پلاستیکی با مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در مراکز وابسته به شهرداری یکی از بندهای این طرح است .

وی خاطرنشان کرد: سالانه صدها تن زباله وارد طبیعت تبریز می شود که زباله های پلاستیکی بیش از 50 درصد این زباله ها را تشکیل می دهند .

مهرداد در ادامه افزود: کیسه های یکبار مصرف اعم از پلاستیکی و کاغذی، خطرات بسیاری را برای محیط زیست به همراه دارند که این خطرات تنها محدود به حجم بالای دفن این زباله ها در خاک نبوده بلکه شامل منابع اولیه در تولید، جابه جایی و بازیافت آن ها نیز می شود .

مدیر عامل سازمان میادین تصریح کرد : در جهت حل این معضل باید استراتژی بدون پسماند سرلوحه کار قرار گیرد و حرکت به سمتی باشد که استفاده کم از پلاستیک به عنوان یک هنجار در جامعه شناخته شود .

مهرداد افزود : از این رو ارتقای سطح آگاهی مردم در زمینه زیان های بهداشتی و محیط زیستی، استفاده از کیسه های غیرپلاستیکی با کمک مراکز خرید اعم از فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکت ها باید در دستور کار قرار گیرد تا این مراکز در جهت همکاری با شهرداری ها، بحث کاهش استفاده از پلاستیک را در میان شهروندان رواج دهند .

وی اظهار داشت : حمایت از سرمایه گذاری و تولید پاکت ها ، کیسه ها و ظروف یک بار مصرف قابل بازیافت غیر پلاستیکی و تامین تسهیلاتی جهت توزیع و مصرف آن ها باید یکی از اولویت  های متوالیان این امرباشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار