کد خبر: ۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶ 27 April 2015

 مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از صدور 204 فقره حکم قلع وقمع و اخذ جزای نقدی تغییرکاربری غیرمجاز اراضی در سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل ازروابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق افزود: در راستای ماده 3 و 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تعداد 204 فقره جزای نقدی و حکم قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان آذربایجان شرقی در طول سال 93 صادر و به مرحله اجرا  درآمده است.

وی افزود: این عملیات ها توسط اکیپ هایی از مدیریت امور اراضی ، مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها و با حضور و همراهی نیروی انتظامی و نماینده دادسرا در شهرستان ها صورت گرفته است.

 مهندس جعفروند با بیان اینکه طی سالهای اخیر با هرگونه تغییر غیرقانونی کاربری اراضی کشاورزی در بعضی از شهرستان های استان همچون تبریز، مرند، شبستر، بستان آباد، جلفا، ورزقان، هریس و.... برخورد شده است افزود: در سال گذشته 505 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در شهرهای مختلف استان شناسایی شده است که برای374 مورد از آنها طرح دعوی تغییر کاربری های غیرمجاز انجام پذیرفته که خوشبختانه در این مدت برای204 مورد رای له اخذ شده که در این زمینه 47 مورد اجرای رای  قلع و قمع بنا و اعاده به وضعیت اول صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت کارگروه تبصره 4 برای طرح های کشاورزی و صنایع تبدیلی در مورد 256 پرونده و کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور برای طرح های صنعتی و خانه باغ در مورد 329 پرونده نظر داده است افزود: کارگروه تبصره 4 امور اراضی، 45 مورد پرونده را مشمول این تبصره ندانسته و با تغییر کاربری 211 پرونده نیز موافقت نموده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان در خاتمه با بیان اینکه در طول سال گذشته، 12 مورد مشمول مجوز معاف از عوارض تغییر از طریق کمیسیون تبصره یک صادر شده است افزود: 317 پرونده نیز مشمول پرداخت عوارض تغییر کاربری  صادر شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار