کد خبر: ۲۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸ 27 April 2015

مدیر بحران شهرداری تبریزگفت:  درراستای آمادگی و آشنایی دانش آموزان درمواجه با حوادث و بلایای طبیعی  دوره های آموزشی لازم در مدارس نواحی پنجگانه آموزش وپرورش شهر تبریزبرگزارمی گردد.  

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل از مدیریت بحران شهرداری  تبریز، مسعود حسن نژاد با اعلام این مطلب گفت: درراستای تداوم فعالیت های آموزشی و اطلاع رسانی این مدیریت با هماهنگی آموزش و پرورش اقدام به برگزاری کلاس های تئوری مواجه با زلزله و بلایای طبیعی درسطح مدارس نواحی پنجگانه شهرتبریزمی کند.  

وی درادامه افزود: دراین کلاس های آموزشی ضمن بیان مفاهیم زلزله و گسل و نمایش های گسل های موجود درشهر تبریزبه راه های کاهش آسیب پذیری درهنگام زلزله و روش های صحیح پناه گیری اشاره می شود.  

مدیر بحران شهرداری تبریز درادامه تصریح کرد: دانش آموزان با نحوه تثبیت لوازم در منازل مسکونی و با نقاط امن موجود در منزل ومدرسه آشنا می شوند و در پایان بروشورهایی بین آنها توزیع می گردد.  

وی با اشاره به اهداف برگزاری کلاس های تئوری درمدارس خاطر نشان کرد: هدف این دورها ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و آشنایی آن ها با زلزله و چگونگی مقابله با آن جهت ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی آنان نسبت به پدیده های طبیعی است. 

حسن نژاد افزود: طی چند ماه گذشته این دوره های آموزشی برای مدارس نواحی 4 و 5 آموزش وپرورش برگزارشده وطی روزهای آینده مدارس ناحیه 3 نیزتحت پوشش این دورهای آموزشی قرار می گیرند . 

وی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان امسال این دوره های آموزشی را در تمام مدارس نواحی پنجگانه آموزش وپروش شهرتبریزبرگزار نماییم.  

وی گفت: این دوره های آموزشی با مشارکت وهمکاری مدیران بحران مناطق ده گانه شهرداری تبریزانجام می گیرد .  

حسن نژاد چشم انداز برنامه های این مدیریت را ارتقا سطح آگاهی و جلب مشارکت شهروندان برشمرد و گفت: عمده ترین محور فعالیت های این مدیریت تمرکز برای آماده سازی شهروندان در زمان مواجهه با بحران و کاهش حداکثری سطح خسارات جانی و مالی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار