کد خبر: ۲۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹ 27 April 2015

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیان و اعزام 400 مبلغ به مناطق دورافتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان آذربایجان‌شرقی بوده است.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ، حسین دشتی، دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی امروز در نشست تخصصی زکات استان آذربایجان شرقی که با حضور آیت‌الله حسن عالمی، رییس شورای زکات کشور و نیز حسین نبی‌لو دبیر شورای زکات کشور همراه بود، اظهار داشت: کشاورزان متدین استان در سال گذشته 315 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده‌اند.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی از هدف‌گذاری این شورا در سال جاری برای جمع آوری یک هزار میلیارد ریال زکات در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان زکات جمع آوری شده در استان 170 درصد افزایش یافته است که همه ساله شاهد افزایش میزان زکات دریافتی از مردم بوده ایم.

دشتی تصریح کرد: تهیه برنامه جامع فرهنگ‌سازی، اجرای دوره آموزشی برای بیش از 3700 نفر کشاورز و عامل زکات، استفاده از ظرفیت تبلیغی روحانیان و اعزام 400 مبلغ به مناطق دورافتاده و محروم و همچنین تبلیغات مناسب عامل رشد جذب زکات در سطح استان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان این‌که زکات جمع آوری شده منحصراً در پروژه های عمرانی عام المنفعه و امور محرومان هزینه می‌شود، ادامه داد: طی سال گذشته 21 مسجد در مناطق زلزله زده ارسباران با هزینه ای بالغ بر50 میلیارد ریال از محل اعتبارات زکات احداث شده است.

دبیر شورای زکات استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که 400 مبلغ زکات به روستاهای مشمول پرداخت زکات اعزام شدند و در این باره 9 هزار بازدید صورت گرفته است، تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ پرداخت زکات نیازمند تعامل و بهره‌مندی از اندیشه‌ها و راهکارهای روحانیت و حوزه های علمیه استان هستیم.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 27 کارگاه تخصصی زکات در استان برگزار شده است، تصریح کرد: آذربایجان شرقی از نظر آموزش و فرهنگ سازی زکات رتبه اول را در کشور کسب کرده است، به یقین امسال نیز این روند آموزشی و فرهنگی ادامه و تداوم خواهد داشت.

دشتی با بیان این‌که آذربایجان شرقی در سال 93 رتبه سوم کشوری را در امر جمع آوری زکات کسب کرد، اظهار داشت: پشتیبانی آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از شورای زکات استان و حضور علمای تبلیغی زکات از عوامل موفقیت در کسب رتبه سوم کشوری بوده است.

وی در پایان با اشاره به این‌که طی سال گذشته شهرستان چاراویماق با جمع آوری 3 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات مقام اول را در بین شهرستان‌های استان کسب کرد، گفت: با آغاز فصل برداشت محصول در آذربایجان بار دیگر شاهد حضور مروجان فرهنگ زکات در سراسر استان خواهیم بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار