کد خبر: ۲۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 27 April 2015

 تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و مرکز سلامت شهرداری تبریز با هدف ارتقای سلامت روانی شهروندان و پیشگیری، کنترل و کاهش میزان بروز اعتیاد به مواد مخدر در سطح شهر تبریز به امضا رسید.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، تقویت رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه نشین تبریز از دیگر اهداف امضای تفاهم نامه است.

دبیر این شورا با اشاره به توانمندسازی خانواده های معتادین به خصوص در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد، گفت: هدف مدیریت نیازمندی های مناطق کمتر توسعه یافته و یکپارچه سازی امکانات و ظرفیت ها در مناطق حاشیه نشین شهر است.

محمدعلی نصرتی افزود: ضمن اینکه محوریت اقدامات شورای هماهنگی بر مبنای کارهای پیشگیرانه است، امروز جامعه نیازمند اقدامات عملی برای حل مشکلات است که بر این اساس تفاهم نامه ها نباید صوری و شعاری باشند.

وی ادامه داد: باید توجه کرد که هر چند شروع طرح مهم است اما اجرا و پیگیری آنها مهمتر از شروع آنهاست.

نصرتی اولویت دارترین موضوع امروز در جامعه را ایجاد نشاط اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جوانان با برنامه های نوین، مفرح و سالم عنوان کرد.

وی گفت: در این بین توجه به مسائل نوجوانان و جوانان که دغدغه ای همیشگی به حساب می آید، به دلیل ورود ناگهانی آنان به اجتماع و در نتیجه افزایش احتمال بروز رفتارهای نامتعادل بسیار حائز اهمیت است.

نصرتی اضافه کرد: می توان با برنامه ریزی صحیح از انرژی های فراوان و متراکم جوانان برای سازندگی کشور استفاده کرد و در عین حال بی توجهی به آنها تشدید انحرافات و آسیب های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار