کد خبر: ۲۹۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵ 28 April 2015

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به درج کد رهگیری مرغ در استان برای نخستین‌بار در کشور گفت: هیچ مرغ تاریخ گذشته‌ای در بازار تبریز توزیع نشده است.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، دکتر امیرحسین بهداد در نشست خبری با عنوان ایمنی غذا از مزرعه تا سفره همزمان با هفته سلامت اظهار داشت: با توجه به وجود کد رهگیری، شناسایی لاشه‌های مرغ تاریخ گذشته به راحتی امکان‌پذیر بوده و سامانه 1512 برای رسیدگی به شکایات مردم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به هرحال مردم باید هنگام خرید مرغ دقت کنند، چرا که تعداد نیروهای ما محدود است و نمی‌توانیم تمام مراکز عرضه را لحظه به لحظه کنترل کنیم.

دکتر بهداد خاطرنشان کرد: در خصوص استانداردسازی وزن مرغ در جلسات متعددی بحث کردیم تا مرغ در وزن 1200 تا 1800 گرم عرضه و دوره پرورش مرغ نیز بین 35 تا 42 روز باشد تا این موارد در کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه اعمال شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: پس از بررسی‌های صورت گرفته اجرای این طرح از الزام‌آوری به بحث‌های ترویجی تبدیل شد؛ چرا که الزام‌آوری آن به تنهایی در استان آذربایجان‌شرقی با توجه به عرضه مرغ در بازار استان‌های همجوار، مسائلی را در تنظیم بازار ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علوم پزشکی درصدی از اعتبارات خود را برای ارائه برنامه‌های ترویجی به دامپزشکی اختصاص داده است، تصریح کرد: باید این آگاهی را در مردم ایجاد کنیم که مرغ 1200 تا 1800 گرمی ایمن‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین مرغ می‌تواند باشد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان گفت: برای ترویج فرهنگ استفاده از مرغ کم وزن یک هزار و 200 تا یک هزار و 800 گرمی در استان اقدامات ترویجی مختلفی صورت گرفته و در این خصوص تمام مرغداری ها، کشتارگاه ها و مراکز عرضه همکاری مناسبی با این اداره کل دارند.

وی همچنین در خصوص وجود مرغ تاریخ گذشته در بازار افزود: این موضوع از سوی دامپزشکی استان تایید نمی شود و در صورت مشاهده چنین مواردی شهروندان از طریق شماره تلفن 1512 گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار