کد خبر: ۲۹۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸ 28 April 2015

 رئيس پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي - لازمه داشتن فضاي مناسب و سالم در فضاي مجازي، همکاري همه جانبه کاربران در اين فضا است.

به گزارش خبرنگار ما ؛رئيس پليس فتا استان آذربايجان‌شرقي در تشريح اين خبر اظهار داشت: در راستاي اجراي برنامه‌هاي آموزشي براي دانش‌آموزان مدارس، رئيس اداره‌ي تشخيص و پيشگيري از جرائم سايبري پليس فتا استان با حضور در دبيرستان دخترانه دانش‌آموز تبريز اقدام به ارائه آموزش‌هايي در خصوص موارد مربوط به فضاي مجازي کرد.

 سرهنگ محمد قاسملو تصريح کرد: فضاي مجازي مشابه درياي بيکران است که صيادان بر اساس نياز و تجهيزات موجود از آن ماهيگيري کرده و در صورتي که مکان و زمان صيد را بلد نباشند اسير طوفان هولناک خواهند شد که جان و مال آنها را تهديد مي‌کند و در صورتي که خود را با علم فضاي مجازي تسليح نموده و آگاهانه قدم در اين دنياي بيکران بگذارند به طور حتم موفق شده و سودمندي فراواني را براي خود فراهم خواهند آورد.

وي تصريح کرد: برخي از افراد بدون اطلاع از موارد قانوني و حقوقي وارد فضاي مجازي شده و ندانسته مرتکب برخي از جرائم مي‌شوند که اين عمل، فضاي مجازي را براي ساير کاربران ناسالم و ناامن مي‌کند لذا همه‌ي کاربران در اين فضا داراي وظيفه مشترک سالم‌سازي هستند و بايد در اين راستا اقدامات لازم را معمول دارند.

وي در ادامه بيان کرد: ناسالم بودن فضاي مجازي اين فضا را براي افرادي که قصد دارند از آن به صورت صحيح و درست استفاده کنند ناامن و نامناسب مي‌کند و تا زمانيکه همه کاربران با هم همکاري نکنند منجر به بروز مشکلات و .... براي همه خواهد شد لذا سالمسازي اين فضا وظيفه همگاني است.

گفتني است در اين جلسه مالبي در زمينه‌هاي مختلف از جمله نحوه‌ي استفاده از دستگاه‌هاي خودپرداز، پوزهاي فروشگاهي و شبکه‌هاي اجتماعي، هکرها و کلاهبرداران اينترنتي ارائه و به سئوالات دانش‌آموزان پاسخ‌هاي لازم ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار