کد خبر: ۳۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 02 May 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تئاتر این استان پویا و زنده بوده و طی سال های اخیر از رونق خوبی برخوردار شده است.

علی اکبر صفی پور در مراسم بزرگداشت اردیبهشت تئاتر ایران در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز، افزود: امروز تئاتر طنز تبریز در صحنه های مختلف ملی هنرنمایی می کند و این برای ما بسیار ارزشمند و قابل توجه است و باید پشتیبان چنین هنرهایی باشیم.

وی با اشاره به تنگناها و محدودیت های مالی این اداره کل در سال گذشته، گفت: با وجود این محدودیت ها تا آنجا که توان داشتیم از هنرهای مختلف از جمله تئاتر حمایت کرده و هرگز اجازه ندادیم فعالیت های این صنف با تعطیلی مواجه شود.

صفی پور ادامه داد: در همین زمینه تلاش هایی برای جبران کاستی های سالن های نمایش و تجهیز هنرستان های مختلف انجام شده تا هنرجویان به بهترین شکل از این مکان ها استفاده نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های هنری در قالب تئاتر و نمایش بر ارکان مختلف جامعه، گفت: هنرمندان بهترین و بزرگترین نقش آفرین عرصه های اجتماعی هستند که باید ازاین نقش برای بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور بهره جست.

صفی پور فعال سازی شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی در عرصه تئاتر را یکی از اولویت های کاری این اداره کل بیان کرد و افزود: بر این اساس جشنواره فرهنگی و هنری شهرستان ها در دستور کار این مجموعه قرار گرفته و در ابتدا جشنواره هایی را در تبریز و عجب شیر برگزار می کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در آینده، خواستار حضور فعالانه هنرمندان استان در این عرصه مهم شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از ایجاد تغییرات در شورای نظارت این اداره کل خبر داد و افزود: تا جایی که می توانیم باید تلاش کنیم هنرمندان احساس نکنند این شورا در مقابل آنها قرار گرفته است بلکه این شورا در کنار آنها بوده و نگاه حمایت گونه از فعالان هنری استان دارد.

جشن های اردیبهشت تئاتر ایران هر سال به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر و با هدف تکریم فعالان هنرهای نمایشی توسط ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های نمایشی در کشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار