محسن رضایی در مراسم سالگرد شفیع زاده
اگر جوانان می خواهند در تمامی زمینه ها موفق شوند باید شهدا را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده و زندگی نامه و تجربیات آنان بیش از پیش استفاده کنند .
کد خبر: ۳۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 02 May 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریزمحسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  عصر روز چهارشنبه  در مراسم بزرگداشت شهید حسن شفیع‌زاده در تالار معلم تبریز که  با استاندار و فرمانده سپاه عاشورا و  دیگرفرماندهان  نظامی و انتظامی وخانواده های شهدا و رزمندگان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس برگزارشده بود با  اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه دفاع مقدس گفت : رهبری فرماندهان جوان دفاع مقدس را معجزه انقلاب نامیدند که در جوانی به ژنرال‌های کارکشته مبدل شدند.

رضایی گفت : اگر جوانان می خواهند در تمامی زمینه ها موفق شوند باید شهدا را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده و زندگی نامه و تجربیات آنان بیش از پیش استفاده کنند .

وی با اشاره به زندگی نامه و وصیت نامه شهید اقا مهدی  باکری اظهار داشت  : جوانانی که می خواهند اشخاصی همچون شهید باکری ها و باقری ها باشند نباید منفعل و تماشاچی باشند بلکه باید در تمامی عرصه های فرهنگی ، اجتماعی " اقتصادی و سیاسی حضور فعال داشته باشند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: می‌خواهند مسیر شهدا را در کشور کوچک، ناموفق و شکست خورده معرفی کنند و برخی نیز جنگ و دفاع مقدس را اشتباه و شکست‌خورده معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: جوان امروز نباید آرام، غیرفعال و بی‌جنب و جوش باشد و باید به رمز و رازهای این سرداران بپردازند و جاذبه وجودی آنان را کشف کنند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران  الگوگیری جوانان امروز از فرماندهان جوان  و جوانان نسل دفاع مقدس را نیازمند برنامه‌ریزی عملی و انتقال مسئولیت‌ها به جوانان دانست و افزود: جوانان آن دوران مانند شهید شفیع‌زاده و باکری جوانان منفعل و غیرفعال نبودند بلکه قبل از جنگ نیز فعال و کوشا بوده و در مساجد و محله‌ها نقش مثبت ایفا می‌کردند.

وی افزود :  با الگو گرفتن از این جوانان هیچ مانعی نمی تواند سر راه ملت ایران باشد و مردم فهیم ، غیور و شجاع ایران به راحتی از این موانع و تنگناها چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه اجتماعی همچون مشکلات مربوط به مواد مخدر ، تورم و بیکاری به راحتی عبور خوهند کرد .

رضائی گفت: راه‌اندازی توپخانه سپاه در 40 روز صورت گرفت و همه متخصصان نظامی می‌دانند که این امر در 40 روز امکان‌پذیر نیست و معجزه‌ای رخ داد و توپخانه سپاه در آزادسازی خرمشهر شرکت کرد.

فرمانده وقت سپاه پاسداران گفت: سپاهی که با  تنها سلاح‌های سبک مانند کلاشینکف وارد جنگ  با دشمن تا دندان مسلح شده بود بعد از پایان جنگ 700 قبضه توپ در اختیار داشت و اداره می‌کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای  بین ایران و 1+5 گفت : حتی کسانی که به فکر مذاکره با قدرت های خارجی هستند باید اقتدار و خطوط قرمز جمهوری اسلامی را رعایت کنند  نه اینکه فقط بر مبنای قوانین، مذاکره کنند .

وی خطاب به مقامات ارشد دولت آمریکا گفت : مگر نمی گویید پرچمدار دموکراسی و آزادی  در جهان هستید پس چرا با ایجاد بحران و ناامنی در کشورهای اسلامی  و منطقه همچون بحرین برای هر سنی، یک و برای هر 10 شیعه ، یک حق رای قایل هستید ؟

رضایی گفت: ایران در مذاکرات برای سومین بار در حال تست آمریکا است که آیا این کشور با ملت ایران صادق است یا خیر! و نخست وزیر جنایت‌کار اسرائیل نیز دائم صحبت می‌کند و برایش کف می‌زنند با این هدف که روند مذاکرات منقطع شود.

وی با بیان اینکه اوباما  ظاهرا قدری عاقل شده است،گفت: اوباما می‌داند جنگ باعث اقتدار تاریخی مردم ایران شده و تحریم‌ها هم باعث پیشرفت کشورمان، بنابراین راهی به جز مذاکره با کشورمان در پیش ندارد.

رضایی گفت: چرا ملت های  منطقه در  مانند مردم کشورهایی بحرین و عربستان از حق رای مساوی برخوردار نیستند و غرب از انسان‌های وحشی و تروریست  منطقه حمایت می‌کند و سئوال اینجاست که مگر جمهوری اسلامی ایران چه خطری برای آنان دارد که در مقابل ایران از تکفیری‌ها حمایت می‌کند و جمهوری اسلامی ایران را مانعی برای اهداف خود می‌دانند.

محسن رضایی گفت : جمهوری اسلامی ایران ، ملت های مظلوم منطقه را از دست حکام دست نشانده و مستبد غرب، آزاد می کند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه استکبار جهانی با ایجاد ناامنی در منطقه می خواهد امنیت اسراییل را تامین کند گفت : بزرگترین مشکل جهان اسلام، نبود رهبری واحد است که در صورت وجود رهبری واحد، استکبار جهانی نمی تواند کوچکترین تجاوزی را به این منطقه داشته باشد .

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار