کد خبر: ۳۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 02 May 2015

خسارت 37 میلیارد ریالی تگرگ و طوفان اخیر به محصولات کشاورزی شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از وارد شدن خسارت به باغات مثمر و غیرمثمر این شهرستان بر اثر بارش تگرگ و طوفان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از  روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، مهندس علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرستان تبریز دارای 3هزار و 400 هکتار باغات میوه می باشد که در اثر بارش تگرگ در 22 فروردین سال جاری به 227 هکتار از باغات میوه این شهرستان خسارت وارد شده است .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز افزود: این خسارت بیشتر شامل باغات گردو، زردآلو، گوجه سبز، سیب، هلو و بادام می باشد.

وی در ادامه گفت: در اثر طوفان در روستاهای چاوان، شادآبادعلیا و جانقور تعداد 5 هزار و 775 اصله درخت مثمر و غیر مثمر نیز خسارت دیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز میزان خسارت ریالی برآورد شده به محصولات باغی این شهرستان در اثر تگرگ و طوفان را  36 هزار و 720 میلیون ریال اعلام کرد.

خسارت سیل به بیش از 30 هکتار از باغات شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از خسارت بارش های اخیر و سیل ناشی از آن در باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار ما به نقل از روابط عمومي سازمان جهادكشاورزي استان، مهندس محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با تخمینی که کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی اعلام کرده اند بیش از 30 هکتار از باغات این شهرستان در اثر بارش‌های مداوم و سیل ناشی از آن در روزهای اخیر دچار خسارت جدی شده اند.

وی با بیان اینکه سیل باعث رسوب‌گذاری و به مرور باعث خراب شدن ریشه درختان می شود، افزود: از کلیه بهره برداران درخواست می شود هرچه زودتر ریشه درختان و به ویژه پای درختان هسته دار را تا بیش از یک ونیم متر باز کنند تا خسارت زیادی به درختان وارد نشود.

مهندس اسدی، اظهارکرد: باغداران علاوه بر اینکه محصولات سردرختی خود را بیمه می کنند، تنه درختان را نیز بیمه کنند تا در مواقع این چنینی هیچ دغدغه ای نداشته باشند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار