کد خبر: ۳۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ 02 May 2015

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پرداخت یارانه صادراتی به محصول سیب‌زمینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه هیات دولت در 19بهمن ماه سال گذشته با پرداخت یارانه صادراتی برای سیب‌زمینی به منظور صادرات این محصول موافقت کرده بود گفت: در این جلسه، پیشنهاد تعیین و پرداخت یارانه صادراتی برای سیب‌زمینی به منظور صادرات آن جهت حمایت از تولیدات داخلی و توسعه صادرات بخش کشاورزی به تصویب هیأت وزیران رسید.

وی با بیان اینکه پرداخت یارانه تشویقی به صادرات این محصول می‌تواند به افزایش صادرات و حمایت از تولید کمک کند ادامه داد: یارانه تشویقی صادرات به خروج تولید مازاد سیب زمینی از استان کمک شایانی می‌کند.

فتحی با بیان اینکه براساس دستورالعمل اجرایی وزارت جهادکشاورزی برای هر کیلوگرم سیب زمینی صادراتی یک هزار و پانصدریال یارانه پرداخت خواهد شد ادامه داد: این برنامه از زمان ابلاغ مصوبه، قابلیت اجرایی دارد و در حال حاضر صادرکنندگانی که پروانه صادراتی دارند صادرات خود را انجام می‌دهند و مشمول دریافت یارانه می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی از رسانه ها عمده‌ترین مشکل پایین بودن صادرات سیب‌زمینی را استفاده بیش از حدمجاز نیترات و اوره می دانند افزود: در آذربایجان شرقی تلاش کرده ایم این میزان را به استانداردهای لازم و قابل قبول برسانیم.

معاون برنامه ریزی وامور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خبر پرداخت یارانه تشویقی باعث افزایش قیمت سیب‌زمینی شده است افزود: پرداخت یارانه به بخش صادرات به سود کشاورزان نیز خواهد بود چرا که در ماه‌های گذشته قیمت سیب زمینی پایین بود، درحالی که با اعلام این خبر وافزایش صادرات، قیمت سیب زمینی افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار